Na het bereiden, maar voor het frituren een half uurtje de koelkast in en dan invriezen, dan zijn de balletjes lekker stevig en vallen ze niet uit elkaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.
Dus een half uur voor het klaar maken in de koelkast. Dan frituren, af laten koelen en dan invriezen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na het klaarmaken, in de koelkast, dan worden de balletjes lekker stevig en daarna in de vriezer, je kunt ze later bevroren frituren.Dit is mij ooit door mijn toenmalige Israëlische buurvrouw verteld. Ik kreeg ze regelmatig van haar en ze waren heerlijk, ook na invriezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies Crea +
De meeste gefrituurde deegproducten (kroketten, falafel, gehaktballen...) kan je beter invriezen vóór het frituren, en dan ontdooien in de frituurolie.
Gefrituurd invriezen kan ook, maar als je deze wil ontdooien heb je twee opties: in de magnetron, en dan wordt de krokante buitenlaag slap, of in de frituurolie, waardoor je de kans hebt dat je deze verbrandt of de binnenkant bevroren blijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Grtz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt...