Geruime tijd; op den duur verdwijnt echter het vloeibare kiemwit (bij schudden hoorbaar). Eenmaal geopend moet de kokosnoot binnen 2-3 dagen worden opgegeten.

Het kan dus per noot verschillen, maar snel bederven zal die niet doen zolang hij gesloten is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de tweede bron staat maximaal 6 maanden. Dit zal er enigzins van af hangen hoe oud die dus al was toen je hem kocht. 5 maanden moet dus sowieso wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zie je pas als je hem open maakt.
Als ie niet mooi wit is, of niet meer sterk overheersend alleen naar cocos ruikt, kan ie weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze blijven vrij lang goed, ze krijgen alleen steeds minder kokosmelk. Er is geen eenvoudig antwoord op te geven want je weet niet wanneer hij geoogst is; als hij nog halfvol zit met kokosmelk is dat recent, je kunt door schudden dus wel een idee krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er een beetje aan waar je hem koopt. Als je hem in een kraampje naast de boom koopt waar die net uit is gevallen langen dan dat je hem hier in de supermarkt koopt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Informatie op internet geeft aan dat de kokosnoot, mits bewaard bij een temperatuur van 12 tot 14 graden geruime tijd houdbaar is.
Meer duidelijkheid wordt niet gegeven.