kun je druivenblad rauw eten, bijvoorbeeld door de sla? zitten er nog speciale (on)gezonde stofjes in?

Het blad ziet er zo gezond en vruchtbaar uit en omdat inverse groente en fruit vaak een scale aan gezonde stofjes zit, vroeg ik het me af.
Het is me al bekend dat je het kunt inmaken, thee van kan zetten etc, maar hoe zit het rauw? Misschien gemarineerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Ik kan op het Net niets vinden waarbij je de druivenbladeren rauw kan eten. Worden toch altijd ingemaakt (in zout) en/of gekookt voor consumptie. De Grieken eten ook al duizenden jaren druivenbladeren, maar nergens vermelding van het rauw oppeuzelen. Je zou toch denken dat in al die tijd tenminste ergens een vermelding was van het rauw consumeren van deze bladeren. Zou er maar voorzichtig mee zijn. Gekookt en dan gedroogd kan natuurlijk altijd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je arfument dat Grieken het al duizenden jaren NIET rauw eten overtuigde me. Maar ook het blancheren van t andere antwoord is een idee:-)

Andere antwoorden (1)

nee druivenbladeren kan je niet zo eten.maar als je ze blanceer kan je ze vullen met gehakt en rijst in tomatensaus laten garen en rijst met rozijnen in de bouillon garen dan zijn ze warm of koud echt lekker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
blancheren, tuurlijk. Ook zo klaar. Gevuld, dat wist ik wel, maar had niet aan blancheren gedacht. Zal even een alternatief bedenken voor vlees (is er zat) en het eens uitproberen. Merci!