Wat eten vegetariers in Spanje?

Ik ga over een week op uitwisseling naar Spanje en ben vegetarier. Ik ben benieuwd wat zij daar als vleesvervangers eten en of ik zelf vegaburgers mee moet nemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan toch ook vegetarisch eten zonder vleesvervangers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar ga je precies heen? http://www.happycow.net/gmaps/vegicountry.php?State=spain
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga naar Medina Del Campo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
j0ve, leuke foto. Ik had je niet herkend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@denkerin: natuurlijk moet je vervangers hebben voor de voedingsstoffen die je mist als je geen vlees hebt. Maar mijn definitie van vleesvervangers is wat anders, namelijk dingen die op vlees lijken, zonder dat er dieren voor gestorven zijn.
Met mijn eerste opmerking bedoelde dan ook: er zijn zat heerlijke gerechten met alles erin wat je nodig hebt, maar zonder dingen die op vlees lijken maar het niet zijn erin (sowieso GATVERDAMME) @jjj dankje! Maar hoezo had je me niet herkend? Weet jij hoe ik er normaal uitzie dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
j0ve, nee, hoor! Maar op de vorige foto leek je heel anders.

Antwoorden (3)

Vegetarische paella
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet de indruk dat de Spanjaarden veel op hebben met vegetarisch eten. Ik zou maar een bak noten aanschaffen ter plekke en af en toe een omelet bestellen, die zijn er in vele variaties. Een week het vlees of de vis gewoon overslaan is ook een optie, als je een vegetarische maaltijd vraagt heb je de kans dat je alleen een bak sla krijgt ( heb ik meegemaakt); daar houd je in een week geen gebreksziekten aan over. Stukje kaas is altijd te krijgen en een salade met witte bonen zal ook wel gaan.
Veel plezier in Spanje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dit stukje legt uit waarom het zo slecht gesteld is met Spanje als je naar vegetarisme kijkt. http://en.wikipedia.org/wiki/Vegetarianism_by_country#Spain
tortilla (aardappelomelet) kan vrijwel overal.
Ik raad je aan om altijd een wat-en-hoe in het Spaans boekje op zak te hebben, ook als ze een engelstalige kaart hebben. Bijvoorbeeld vegetables = groente, dus NIET perse vegetarisch. Er kan vis door zitten.
Als je zegt dat je vegetariër bent er altijd bij zeggen dat je behalve vlees ook geen vis eet!
Dus goed op de kaart kijken met het boekje in de hand en dan zal het je wel lukken om redelijk gevarieerd en gezond de week door te komen.
Veel plezier!