Wanneer ben je nou echt flexitariër?

Zelf heb ik een tijdje geprobeerd om helemaal vegetarier te zijn.
Dit lukt me echter niet helemaal.
Soms eet ik toch weleens biologisch vlees en vis (liefst van MSC-keurmerk).
Het is dus voor mij moeilijk om helemaal principieel te zijn.
Ca 2x in de week eet ik vlees of vis en verder probeer ik zoveel mogelijk vegetarisch te eten.
Ik zie mezelf dan ook als een redelijk fanatieke flexitarier.
Toch vraag ik me af wanneer je eigenlijk nou echt een flexitarier bent.
Ik vind het allemaal nogal relatief gesteld; of je nou bijvoorbeeld 1x in de week vlees eet, of 4x in de week.
En daar zit wel een behoorlijk verschil in.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Een flexitariër volgt in hoofdzaak een vegetarisch dieet, maar eet incidenteel vlees en/of vis. Volgens de definitie van milieu-organisatie Natuur & Milieu is een flexitariër iemand die één of meer dagen in de week geen vlees eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als flexitariër eet je één of meerdere dagen per week geen vlees. Bij voorkeur eet je op die dagen plantaardige alternatieven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het erover gaat dat je mate houd en dat je er goed bij nadenkt. En als je dan nog 1x per week vlees of vis eet, maakt dat niet veel uit. Tenminste, dat is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bewust een aantal dagen vegetarisch eet. Hoewel je officieel flexitariër bent zodra je één dag per week geen vlees eet, wordt een flexitariër vaak gezien als iemand die hoofdzakelijk vegetarisch eet, maar af en toe vlees en/of vis nuttigt.