Rijstyoghurt bestaat dat?????

Ik was op zoek naar een alternatief voor soja- en dierlijke melkproducten en heb onlangs rijstmelk zien liggen in de winkel. Heb zo'n pakje van een liter gekocht en ik moet zeggen het smaakt super! Wel is het duur, maar ja, als je allergieën hebt dan heb je weinig keuze :| Ik heb veel gelezen over rijstmelk en naar het schijnt is de kans zeer miniem om allergisch te zijn op rijstmelk en rijstproducten, vooral zilvervliesrijst is naar het schijnt van nature hypoallergeen. In hoe verre dat dit echt juist is weet ik natuurlijk niet. Misschien jullie wel? Maar mijn vraag is eigenlijk of Rijstyoghurt ook bestaat? Ik ben dus ook op zoek naar yoghurt maar wil geen soja yoghurt eten en ook geen yoghurt van dierlijke afkomst (zoals koeien, geiten, schapen, paarden en noem maar op). Bestaat dat, rijstyoghurt? Of een ander alternatief? Want heb het nergens gevonden... Please help

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland heb je naast sojamelk en rijstmelk ook nog speltmelk, havermelk en amandelmelk. Havermelk van Vivera is te koop bij sommige supermarkten (bijv. de Coop), de rest vind je vooral bij biologische winkels/'natuur(voedings)winkels.
Lekker spul.
Yoghurt op basis van deze ingrediënten ben ik helaas nog nergens tegen gekomen (hopelijk iemand anders wel!).
Je kan natuurlijk wel zelf yoghurt maken van plantaardige "melk", je hebt allerlei kits waarmee het niet zo moeilijk en ook niet zoveel werk is.

Antwoorden (1)

Ja, dat bestaat.
Ik weet niet of je het in Nederland vinden kan. Misschien in natuurvoedingswinkels?

Zie link.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt ook zelf yoghurt maken op basis van rijstmelk. Maak de yoghurt op traditionele manier (zie tweede link). Yoghurt van rijstmelk is vaak vloeibaarder dan yoghurt van melk, dan kun je pectine toevoegen.