Hoe veel vlees moet je per week eten om toch gezond te blijven?

In kg per week aub. Mag ook in porties, maar dan wel vermelden hoe veel gram 1 portie is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Geen, gezien de redelijk hoge leeftijd die de meeste vegetariërs op een gezonde manier weten te bereiken. Zeker als je wel dierlijke voedselproducten als melk, kaas en eieren in je voeding gebruikt hoef je echt niet dwangmatig met je eten bezig te zijn om gezond te blijven. Eet je wel vlees dan is een paar keer per week één à twee ons meer dan voldoende. En maak het dan klaar met dat randje vet, zoals bij een stukje entrecote of karbonaadje. Dat smaakt stukken beter en dat het slecht is voor je gezondheid is pure flauwekul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je hoeft helemaal geen vlees te eten, als je maar vleesvervangers eet.

Vleesvervangers zijn bijv noten, sojaburgers, tahoe etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Indien u vlees eet, beperk dan de hoeveelheid tot maximaal 80 gram per dag.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook peulvruchten zijn een zeer goede proteïnebron en alternatief voor vlees.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je reaktie - mensen lijken onze goeie ouwe peulvruchten een beetje te vergeten, terwijl ze zó gezond zijn !!!
Je hoeft geen vlees te eten. Er zijn genoeg vervangende producten.
Als je het wel wil, is 50-70 gram per dag genoeg..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
70 gram vlees is de aanbevolen hoeveelheid bij de hoofdmaaltijd. Mensen krijgen doorgaans ook veel eiwitten binnen via bijvoorbeeld kaas en vlees op brood.
Vlees past in een gezond eetpatroon, vooral vanwege de eiwitten, vitamines en mineralen. Vlees kan ook veel verzadigd vet bevatten, behalve de magere varianten. De aanbevolen hoeveelheid eiwitrijke producten is 100 tot 125 gram per dag, maar een dagje zonder vlees kan gemakkelijk.
Let op met het eten van rauw, rood en verbrand vlees, want dit kan gezondheidsrisico’s opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let vooral op de gezondheidsrisico's.
In de schijf van 5 staat

Toegevoegd na 50 seconden:
je moet op het plaatje klikken als je het plaatje niet niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat plaatje staat toch helemaal niks over hoeveel vlees gezond of ongezond is?
Indien je verder gezond eet, heb je geen enkel vlees nodig om gezond te blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog nooit vlees of vis gegeten. In mijn hele leven heb ik alleen een griepje gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klinkt voor mij hetzelfde als de vraag: Hoeveel sigaretten moet je per week roken om gezond te blijven?

Dierlijke producten zijn absoluut niet nodig voor een goede gezondheid, integendeel!

Een 100% plantaardig eetpatroon, bestaande uit groente, fruit, peulvruchten, noten, zaden, (pseudo)granen en essentiële oliën is het meest gezonde eetpatroon wat er bestaat.

Lees eens het boek Thrive van Brandan Braziër.(te koop bij bol.com en als e-book online te vinden) Dat gaat over een eetpatroon met genoemde elementen, zoveel mogelijk rauw en onbewerkt. Daar staat heel duidelijk in uitgelegd waarom dit het gezondste eetpatroon is en ook wat er mis is met dierlijke producten.

Je kunt ook je aanmelden voor de nieuwsbrieven op www.thrivein30.com

Dierlijke producten verzuren je lijf, slurpen energie, veroorzaken kanker, zorgen voor vroegtijdige veroudering enzovoorts. Daarnaast richt je met het gebruik van dierlijke producten niet alleen jezelf schade aan, maar ook dieren, medemens en milieu.
http://www.youtube.com/watch?v=lKySc8xChUA&feature=player_embedded

Bekijk ook eens de film Food Matters
en Forks over Knifes. http://www.youtube.com/watch?v=lKySc8xChUA&feature=player_embedded

Dokter Neal Barnard heeft ook interessante informatieve video's op Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=lNfXjOF-sVc&feature=player_detailpage

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens is het eten van vlees niks anders dan het filteren van voedingsstoffen van een ander dier wat die voedingsstoffen uit plantaardige bronnen heeft gehaald. Je kunt voedingsstoffen beter rechtstreeks uit plantaarduge bronnen halen.
Zo denken mensen bijvoorbeeld ook dat vis gezond is, terwijl hoe vetter de vis, hoe giftiger! (Google eens naar Dos Winkel en Sea the truth als je daar meer over wilt weten) Vissen halen de omega 3, 6 en 9 uit de algen in het water, zo komt het in de vis terecht. Je kunt dus beter algen eten, of een andere plantaardige bron van omega zoals walnoten en hennep(olie)

Toegevoegd na 6 minuten:
Kijk voor recepten op www.plantaardigmaandag.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vlees (zeker rood vlees, maar ook het overige) zo is in wetenschappelijke studies bewezen, is een grote bijdrager aan het risico op velerlei soorten kanker? Dat geldt ook voor andere dierlijke producten, maar dat is nu even niet je vraag. He advies derhalve: eet het niet. Als je proteines de belangrijkste stof in vlees vindt en daarom vlees wil eten, denk eraan dat je proteines gemakkelijk kan vinden in bonen, linzen, tofu en vele noten en zaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ook uit de meeste andere producten die je op een dag eet die niet bijzonder proteïnerijk zijn, krijg je bij elkaar opgeteld al een aardige hoeveelheid proteïne binnen. Dat aangevuld met een paar porties proteïnerijk voedsel is al snel genoeg, te weinig proteïne binnenkrijgen gebeurt echt niet snel.