Welke idioot verzint er dat hij mij wil voorschrijven op maandag geen vlees te eten?

Momenteel wordt je doodgegooid met spotjes van Alpro soya, ene Andy McDonald denkt iets te zeggen te hebben over wat is 's maandags eet terwijl hij niet eens normaal nederlands kan praten...

Wie ergert zich nog meer dood aan dergelijke spotjes en wat kunnen we tegen dergelijke ongewenste opdringerige spotjes doen? Ik zeg: doen!

Toegevoegd na 10 minuten:
bedoel natuurlijk wat iK 's maandags eet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak je er niet druk om, als de reclame begint zet ik altijd het geluid uit en ga even wat anders doen. Of ik lees even verder in mijn boek.
Daardoor komt het waarschijnlijk dat ik dit wat jij nu beschrijft nog nooit heb gezien.
Maar zo-iets wordt gewoon verzonnen door de maker van een product en zou misschien zomaar eens een succes kunnen worden.
En indirect werk jij nu mee aan het succes want je stelt er een vraag over op GV, er wordt dus verder over gepraat.
En heel veel kans dat iemand anders hier denkt: he, dat is een goed idee, op maandag vegetarisch.....
Enfin, slimme jongens, die reclamemakers....
Enne...natuurlijk eet jij vlees of vegetarisch wanneer jij dat wilt. Ik bepaal het in ieder geval helemaal zelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waar. Ook negatieve publiciteit is publiciteit!!

Andere antwoorden (8)

Heel simpel, daarvoor hebben ze een afstandsbediening uitgevonden. Direct doorzappen naar het volgende kanaal.
Andere spotjes die me momenteel dusdanig ergeren zijn die "Jij betaald, dus jij bepaalt" spotjes.
Inderdaad, ik betaal, dus ik bepaal ook dat ik elke dag vlees wil hebben !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is reclamewerk... Woensdag gehaktdag, vrijdag is het vis... Dus een genials reclamemen komt dan met het idee, maandag vegetarisch... En ik zeg je dat de campagne een succes wordt als je het maar vaak genoeg te horen krijgt... Zo werkt dat... Dus dit komt van een geniale reclamejongen...

Ik erger me niet speciaal aan dit spotje, ik erger me aan elke reclame... Maar dan ook elke... Ook de reclame voor de kredietcrisis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overigens heeft hij wel gelijk. Minder vlees eten is goed voor het milieu, en voor de mensheid ook.

Ik zeg: negeer die alpro soya rommel, maar probeer wel te matigen met vlees eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die 'idioot' is een reclamemaker die andere idioten over de streep wil trekken om een bepaald produkt te kopen.
Ik zeg: Niet doen, dus.
Veel erger vind ik die reclame waarin ook met zeer slecht Nederlands wordt gesproken over een "bars in je voorhuid". Wat moet ik daar nu mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toet, heb jij dan geen bars in je voorhuid? Heb je waarschijnlijk nog een zeer jonge voorhuid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar die hoeven ze niet te dichten met hars, die bars.
Waarschijnlijk willen ze mensen alleen maar bewust maken van hun eetpatroon. Alleen jammer dat sommige reclamemakers denken dat we allemaal redelijk dom zijn, dus worden we om de 10 minuten als kleuters toegesproken. Zonde, gemiste kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn hele generaties groot geworden met het voorschrift om op vrijdag geen vlees te eten... is het nu ineens maandag geworden?

Mensen laten zich toch al eeuwen van alles voorschrijven?

Op zaterdag doen we massaal boodschappen en op zondag is de rustdag, want er wordt ons voorgeschreven dat we in het weekend niet mogen werken (behalve dan dat handjevol geluksvogels in de zorg, natuurlijk)

Waarom zou je protesteren? Gewoon je TV uitlaten of in de schuur zetten... kranten en tijdschriften de deur uit, ducktape op je brievenbus en je hebt nergens meer last van....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je oplet, zul je merken, dat er meer reclame is voor het eten van vlees. Ook verborgen reclame in kookcursussen op TV. Dus hoezo "voorschrijven" wat je eet. Je laat je hoe dan ook beïnvloeden, zelfs als je de reclame uitzet.

Deze week op TV:
De avond van de Smaak
Life4You Carlo en Irene
Het Familidiner
Wie is de Chef
Over de kook
Herrie gezocht Herman den Blijker

En natuurlijk:
Kip, heet meest veelzijdige vlees
Kalfsvlees, daar wordt ik nou vrolijk van
De Euroknallers van McDonalds

Maak jij je maar druk om Alpro
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reclame die ons vertelt dat we op maandag geen vlees moeten eten vind ik even gruwelijk als de reclame die ons vertelt dat er niks mis is met het eten van kalfsvlees...

Kortom: Bepaal zelf wat je eet of juist niet eet, maar denk er alfsjeblieft wel iets langer over na dan je neus lang is!
Maak je eigen keuzes, maar doe het weloverwogen.

Ikzelf kijk overigens selectief tv: Ik neem op wat ik wil zien, en zodoende kan ik door de reclames heen zappen zodat ik ze niet hoef te 'ondergaan'...