Ik ga binnenkort een week naar Spanje, hoe kan ik toch vegetarisch eten daar?

Want ik ben er vaker geweest toen ik nog niet helemaal vegetariër was, en kon nooit iets vinden.

Toegevoegd na 4 minuten:
en dan bedoel ik eigenlijk uit de supermarkt, dus als je niet uit eten gaat en zelf gaat koken. vegaburgers zullen ze wel niet kennen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als je zelf kookt? Oh, maar dan is het simpel. Je hebt helemaal geen vegaburgers, tofubrokken en meer van dat soort kant-en-klare vleesvervangers nodig om goed vegetarisch te eten. Kook gewoon lekkere maaltijden met de nadruk op groenten. Gebruik je daar melkproducten en eieren bij, dan kom je echt niets tekort. Ook uit noten, peulvruchten, granen en paddestoelen haal je voedingsstoffen die een ander uit vlees zou halen.

Loop eens binnen bij een grote boekhandel en bekijk de vegetarische kookboeken. Daar is tegenwoordig een ruime keus in. Er zijn genoeg recepten voor heerlijke vegetarische maaltijden zonder kant-en-klare vleesvervangers. Het beste koop je een boek met een mediterrane insteek, zoals Mijn keuken van de zon. Dat sluit meer aan bij de ingrediënten die je in Spanje zult kunnen krijgen dan één van de vegetarische kookboeken met meer Indiase insteek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+! Als je als vegetarier enkel sojaburgers en tofukroketten zou kunnen eten dan was er niet veel lekkers aan.. het is juist een interessante bezigheid om zo mooi mogelijke gerechten te maken zonder dierlijke ingredienten te maken. Ik ga ook eens kijken naar het boek!

Andere antwoorden (2)

Door geen vlees te eten en ook geen vis.
Dus: ensaladas (salades), patatas bravas (aardappelen), tortillas (zonder spek), gazpacho, lekkere kazen zoals manchego en cabrales, pan amb tomaquet (in Catalonië) en verduras (groenten), omeletten e.d. smakelijk eten.
Que aproveche !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@anonieme minkukel: wat is hier nou fout aan? Estúpido!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord: dus PLUS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja van mij ook +! @ momopoyolo; wel ff duimpie geven dan he ;-))
Hier op dit forum voor vegetariers vind je heel veel informatie over vegetarische restaurants.
Maar dat bedoel je dus niet.

http://www.vegatopia.com/smf/index.php?board=6;action=display;threadid=5505

Maar verder is Spanje niet zo'n achterlijk land hoor.
Mijn ervaring is dat ze in de grote supermarkten
wel zowat alles verkopen wat je hier ook kan kopen.

Moet je alleen even naar de Spaanse termen zoeken,
zoals "naturista".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ en wat grotere plaatsen hebben meestal een winkel met biologisch vega voer.