Waarom zeggen mensen geen vegetarisch te lusten?

Iedereen lust toch een broodje kaas...

Broodje jam is ook goed.....

Of broodje vegetarische kaas

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
komt kaas niet van een beest dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, je hebt er een beest voor nodig idd. Broodje jam dan!
Ik ken touwens weinig vegetariers die vegetarische kaas eten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan wel jam zonder gelatine, hè? ;-p

Het beste antwoord

Ik denk, dat dit een vooroordeel is uit de tijd dat de gemiddelde nederlander aardappelen, vlees en groente at, en bij hoge zon- en feestdagen gingen we naar de chinees. Bloemkool met kerriepoeder door de bloemsaus werd met de nodige voorzichtigheid geproefd.
Nu we door onze verdere reizen, televisie en internet veel meer dan wat 'hier' groeit hebben leren kennen, is de tijd dat champignons en paprika's argwanend als exoten bekeken werden ver voorbij.
En de tijd dat een onthutste ober informeerde wat vegetarisch betekende, om dan triomfantelijk met een omelet te komen aanwandelen, ook - zelfs in een Argentijns Steakhouse staan de meest verrukkellijke heerlijkheden op het menu, als je geen vlees of vis eet.

Ik denk, dat alleen mensen zeggen het niet te lusten, als ze zelden of nooit uit eten gaan, en ook niet erg kreatief zijn in de keuken.
Ik zou bijna zeggen : stuur ze maar eens naar me toe !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijke analyse, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb overigens wel laatst in een Argentijns steakhouse gegeten waar de vegetarisch wrap bleek te bestaan uit een tortilla waar zo'n pakje diepvries roerbakgroenten in was uitgestort om vervolgens een half uur in de oven te staan. Niet te vreten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jammer dat het niet lekker was - ik heb tot nu toe in Amsterdam, Leiden en Nieuw Vennep steeds heel gevarieerde dingetjes gehad - gepofte aardappel, maiskolf, pastijtje met gesmolten kaasvulling, heerlijke salade met grote rode bonen en yummi dressing, iets bladerdeegachtigs met superpittige rijst/groentevulling, - echt héél goed !

Andere antwoorden (10)

Wat een boer niet weet, dat vreet ie niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat een broodje kaas niet als typisch vegetarisch gezien wordt, en nep-vlees bijvoorbeeld wel. Een broodje kaas is meer iets standaards, maar als je geen enkele vorm van nep-vlees o.i.d. lust kan je geen vegetarisch lussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zeker niet iedereen lust een broodje kaas. In mijn familie en kennissenkring bijvoorbeeld zijn er zeker vijf mensen die absoluut geen kaas lusten.

Het zal te maken hebben met de gedachte die veel mensen hebben, dat vegetarisch eten saai is en niet afwisselend genoeg. Of men weet niet hoe vlees te vervangen door iets wat in de buurt komt qua smaak. Iets wel of niet lusten is niet hetzelfde als een voorkeur hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kaas is niet vegetarisch.. (heeft iets met stremsel te maken)
Mensen zeggen het niet te lusten omdat ze het niet durven eten. Ik lust t op zich wel, maar ik vind vlees te lekker..
En sommige vleesvervangers smaken hetzelfde als het vlees zelf, of zelfs lekkerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaas is dierlijk en waarschijnlijk dus niet vegetarisch.
Maar dit spreekwoord zal hier wel van toepassing zijn:
Wat een boer niet kent vreet ie niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan toch dat iemand geen broodje kaas lust, maar om dan meteen te zeggen dat hij geen vegetarisch lust, dat vind ik dan ook een beetje te ver gaan...

Maar het kan ook in een gezin opkomen waar de kinderen enigszins gepushed worden om vegetarisch te eten en dan kan er eentje protesteren door het extra te benadrukken, dat kan dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zeggen, dat ze geen vegetarisch lusten, omdat ze dan bang zijn dat ze ook gaan denken als vegetariër.

En dat betekent dan dat je rekening moet gaan houden met het milieu, met dierenleed, met honger in de wereld, met antibiotica.

En stel je voor, dat je dan vlees opeens niet lekker meer vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgensmij bedoelen ze daar meestal die droge vleesvervangers mee zoals die van Vales etc. Ik vind ze zelf wel lekker maar je moet niet eerst een hap van je schnitzel nemen en dan denken dat die van Vales exact zo mals zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze bedoelen dat ze OF niet-vegetarisch eten lekkerder vinden (en eerlijk is eerlijk, ik lust best een keer vegetarisch, maar voor een echt etentje moet ik er toch minstens een stukkie dood dier bij), OF dat ze specifieke vega-produkten niet lusten, en dát kan ik me weer heel goed voorstellen.

Tegenwoordig zijn er best eetbare en zelfs lekkere vega-burgers te krijgen (zéker die van Valess, en Tivall is ook goed te eten), maar ik krijg werkelijk kippenvel van Tofu ; toch een beetje gebakken spons die nauwelijks tot eetbare hoogte te verheffen is.

Ik heb verrukkelijke vegetarische gerechten gehad waarin je het vlees zowaar echt niet mist, maar proberen het vlees in de hollandse pot te vervangen, is een vrij hopeloze zaak. Altijd vegetarisch koken zou ik al vrij snel uitgepoept zijn, en ik merk ook dat ik sommige vega-gerechten wel eens stiekem aanvul met een stukkie vlees - het blijft toch lekkerder. Voor ons dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vaak het idee : vegetarisch /veganistisch is niks.
Nou ik zal je vertellen, ik moest laatst een maand of 6 op een veganistisch dieet. Dus gèèn vlees,melkproducten,kaas,beleg,eieren. En ik mocht ook geen suiker. Dus alles moest ik vervangen.IK ben gaan zoeken op internet naar vega dieten en heb bijna twee boeken vol.Ik heb mijn vlees niet een keer gemist en suiker..ik taalde er niet naar. Werkelijk, de meest heerlijke recepten, die ik nu nog vaak toepas. Dhus..eerst proeven en dan zeggen dat je het niet lust