Kan je die eten dan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje vreemde vraag ; vleesetende planten zijn geen van allen geschikt voor comsumptie.
Ik vraag me wel af of ze ze ook op dde vensterbank zouden zetten ?? Vast wel ; een 'vlees'etende plant et tenslotte vrijwel altijd insekten.

Ik verbaas me soms wel over overtuigde vegetariers die wel een hond of katten hebben. Zeker katten hou je toch echt niet in leven met sperzieboontjs en doperwten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een keuze. Ik kan gezond leven op een vegetarisch dieet. En ik heb ethisch besef. Mijn kat heeft geen keuze. Mijn kat kan niet gezond leven op een vegetarisch dieet. Bovendien heeft mijn kat geen ethisch besef, en vind ik het niet eerlijk om haar gedwongen te laten leven naar mijn ethische normen terwijl dat een minder goede verzorging van mijn kat zou inhouden. Daarom eet ik geen vlees, en krijgt mijn kat wel vlees. Ik wil katten net zo min dood laten gaan als koeien en kippen. Wel heb ik mijn kat uit het asiel in plaats van als jong poesje uit een nestje, en is ze uiteraard gesteriliseerd. De wereld lijdt niet onder een tragisch tekort aan katten; er worden veel te veel 'ongewenste' katten geboren door nalatigheid van eigenaren, en er zijn veel te veel 'ongewenste' katten in asiels die geen thuis vinden omdat mensen liever een jong poesje uit een (al dan niet gewenst) nestje nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ, +1 als het kon op een reactie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als bezitter van een afgedankte gekneusde en onmiddellijk gecrastreerde 'tweedehands' kat (die nu de liefste en mooiste is die je je maar kunt wensen) kan ik dat helemaal beamen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is ongelofelijk hoe sommige mensen met katten omgaan. Mijn poes was (voor zover we hebben kunnen reconstrueren) drachtig op straat geschopt. Ze liep midden in de winter met een piepjong nestje kittens rond op een camping. Met een halsbandje met het adres van de camping, maar niemand die ooit bij de receptie had geïnformeerd of zijn poes was gevonden. Het heeft even geduurd voordat ze helemaal vertrouwd met ons was, maar nu weet ze dat wij haar nooit pijn zouden doen. Het wonderlijke is dat ze wel bang, maar toch direct al ontzettend lief was. Niet voor te stellen dat iemand haar op straat zou zetten. Ik vraag me nog wel eens af hoe het is met haar kittens. Die waren te verwilderd om in een thuis geplaatst te worden, het asiel had ze voorlopig maar een plekje gegeven bij de receptie om ze langzaam te laten wennen aan mensen. En het zag er al naar uit dat ze alleen op een boerderij of zoiets geplaatst zouden kunnen worden, ergens met een groot, relatief veilig buitengebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op één of andere manier zijn katten zo verschrikkelijk dankbaar heb ik de indruk. Zo'n schuw beessie als het was, en nu is het net een klein hondje, zo aanhankelijk.
Probeer het eens met vleestomaten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vleesetende plant eet volgens mij alleen maar insecten, dus het lijkt me wel dat het mag. Tenzij ze insecten ook als vlees beschouwen, maar dat lijkt me stug.

Een vegetarische kanibaal mag ook groenteboeren eten, dus....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een vegetariër mag alles eten... Zelfs worst en biefstuk, daar sterft hij niet aan...

Past het binnen de definitie dan is en blijft hij een vegetariër, er zijn er zelfs die vissen eten en toch vegetariër zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten vegetariërs:

Semi-vegetarisme:
Is een vorm van vegetarisme waarbij men wel eieren, kip en vlees eet, maar geen rood vlees.

Pesco-vegetarisme:
Is een vorm van vegetarisme waarbij men zowel zuivelproducten, eieren en vis eet, maar verder geen andere dierlijke producten.

Lacto-ovo vegetarisme:
Is een vorm van vegetarisme waarbij men zowel melkproducten als eieren gebruikt.

Lacto- vegetarisme:
Is een vorm van vegetarisme waarbij men wel melkproducten, maar geen eieren gebruikt.

Veganisme:
De vorm van veganisme waarbij men geen enkele vorm van dierlijk voedsel eet (uit solidariteit met het dier wordt meestal ook geen leer e.d. gedragen).

Fruitisme:
Fruitisme is de meest extreme vorm van vegetarisme.
Fruitariërs respecteren niet alleen het leven van dieren, maar ook van bomen en planten.
Daarom eten ze (in het meest extreme geval) slechts fruit en noten, omdat de boom of plant daarbij in leven blijft en fruit en noten zijn bedoeld als voedsel.

Maar die vleesetende planten zou ik echt niet gaan proberen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappige (en uiteraard theoretische) vraag. Afgezien van het feit dat vegetariërs natuurlijk alles *mogen* eten (ze kunnen zich hoogstens niet meer naar waarheid vegetariër noemen):

Zelf zou ik uitgaan van de volgende redenering: als vleesetende planten gegeten werden, neem ik aan dat die geteeld zouden worden. Bij die teelt hoort dan ook dat dieren gefokt zouden worden om de plant te voeden, of dat slachtafval van voor menselijke consumptie gefokte dieren gebruikt zou worden om de plant te voeden.

Zelf ben ik geen vegafundi, maar in het algemeen zit het me niet lekker om dingen te eten waar dieren voor gedood worden. Dat zou wat mij betreft ook gelden voor vleesetende planten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie me al m'n tanden zetten in een venus vliegenval : ))
wie weet, met een lekkere dressing...

maar voor mij mag het.
14 jaar geleden
Eet een vleeseter vleesetende planten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is zo'n plant niet beschermd? Het lijkt me een heel zeldzame plant en ik denk dat je een serieuze boete krijgt als je zo'n plant probeert op te eten, in de koninklijke serres bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onjuiste woordspeling van de nederlandse taal, want het zijn insecten etende planten.
Dezen zitten nu vol met dode en halfverteerde vliegen.
Eetbaar? Wat denk je?

Toegevoegd op 12-06-2009 13:20:00
Een vegerarier eet vegetatie, dus ja het mag!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn weten kan je vleesetende planten niet eten: ze zouden eerder giftig zijn.

Maar stel dat je ze zou kunnen eten, dan denk ik dat de échte vegetarieres dat niet zouden doen.
pesco-vegetariers (zoals ik) wel.

Toegevoegd op 14-06-2009 22:04:53
Vleesetende planten doen eigenlijk ook niet aan dierenleed: ze eten alleen de vliegjes die ze nodig hebben om in leven te krijgen, en de vliegjes hebben daarvoor gewoon een goed leven gehad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zul je zien dat er toch nog een beetje leven in zit... dat zou het laatste zijn wat je geproefd hebt