Weet iemand een lekkere en feestelijke vervanger voor de thanksgiving kalkoen?

Ik ben sinds enige tijd vegetarisch, nu kom ik uit een nogal vleesetende familie... Dit jaar kook ik dus wil ik ze graag laten zien dat een maaltijd niet perse om vlees draait en dat je ook heerlijk en feestelijk kunt eten zonder vlees... Nu komt alleen het punt, ik heb geen flauw idee waarmee ik de kalkoen kan vervangen... Zelf eet ik meestal pasta met heel veel groente en vervang het vlees eigenlijk door extra tomaten en uien... Ik vind het lekker maar niet iedereen.. En de kalkoen vervanger moet ook passen bij de klassieke bijgerechten als de aardappelpuree, zoete aardappelen en pecantaart en cheesecake...

Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (5)

Als ik vegetarisch eet, neem ik meestal iets met geitenkaas en die groente, waarvan de harten zo heerlijk zijn. Hoe het ook weer......?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Artisjok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o ja, dank je wel!
De smaak van een Quorn schnitzel vind ik veel weg hebben van kalkoen, en die is echt lekker! Zie http://www.quorn.nl/products/Quorn_Schnitzel.aspx. Ook de andere producten van Quorn kan ik aanbevelen.
Amadea
13 jaar geleden
heerlijke recepten zijn volop voor een vegetarische keuken
vleeheb je ook niet echt nodig als je maar voldoende vleesvervangende producten kijkop de volgende site...

http://www.sign2god.com/gezond/recepten-alg.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen
typ op google ' vegetarisch kerstdiner' in en je vind 100'en gerechten (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha! je wil je familie laten zien dat een maaltijd niet perse om vlees draait en toch heb je zelf moeite om wat vegetarisch te bedenken. Ik zou zeggen, vergeet die hele kalkoen en zet echt wat lekker vegetarisch op tafel. Internet staat er vol mee. Vleesvervangers zou ik ook weg laten anders lijkt het nog net alsof vlees niet te missen is tijdes de maaltijd.