Waar kun je goed uit eten in Brugge?

Uit eten in Brugge is vaak een toeristische gebeurtenis. Ik wil graag goed eten, hoeft niet zwaar culinair, voor een normale prijs.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
brugge in belgie of brugge in duitsland?, ff toelichting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brugge Belgie

Het beste antwoord

Toeristen eten op de Markt of op de Burg, veel duurder dan waar de locals gaan. 't Zand is de uitgaansbuurt voor de locals, niet zo veel interessante restaurants.
Qua sterrenrestaurants heb je De Karmeliet (www.dekarmeliet.be - Langestraat), of achter de hoek: De Refter van dezelfde équipe, maar iets minder duur (wel nog behoorlijk duur!! 75€ p.p.)
Verder is in de Langestraat interessant: oa Rock Fort (www.rock-fort.be) of Sans Cravate (www.sanscravate.be).
Dit zijn allemaal restaurants met de klassieke Frans-Belgische keuken, degelijk, lekker.

Ook leuk (75€ p.p.) is de Dyver, een bierrestaurant: bij elk gerecht wordt een typisch biertje geserveerd - www.dyver.be. Mooie locatie ook.

Als 'locals' gaan wij graag eten in De Stoepa (reserveren! www.stoepa.be); een meer fusion-keuken, niet superduur, met leuk terras in de zomer. Niet zo heel ver van het station en begijnhof.
Aan de andere kant van de stad ligt Du Phare, ook met terras: www.duphare.be. Ook fusion-achtig.

Waar ik nog aan denk:
Narai Thai (thais), Smedenstraat
Cafedraal (belgisch), Zilverstraat

Of net buiten Brugge - zeer chic:
Hertog Jan, Torhoutsesteenweg
A'qi, Gistelsesteenweg
Auberge De Herborist, Watermolen

Of nog iets verder buiten Brugge - degelijk, niet te duur:
Beernem, De Zotte Mutse

Laat je culinair verrassen!
Veel plezier in Brugge!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In het hele centrum.
Brugge is een uit eten stad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brugge heeft 282 restaurants!

http://www.resto.be/ware/guide/guide.jsp?b_type=1&kitchen=56&city=96&lg=NL

Klik op je favoriete keuken en je vindt het zo!