Anders dan mijn bovenbuurman zegt is zulks helaas in principe niet het geval. Op pagina 33 van de hygiënecode staat duidelijk vermeld (onder het kopje "Inrichting Bedrijfsruimte") dat deuren tijdens de bereiding gesloten dienen te zijn. De huidige opvatting (in ieder geval hier in Rotterdam) is dat een hordeur aan dat vereiste niet voldoet.

(De Branchevereniging overigens kan je wellicht meer vertellen over het concrete geval. Contact via 079-3617312)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als er een hor voorzit mag dit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dat niet evident dat dit niet mag : je geeft vrije toegang tot vliegen, stof en andere dingen die in een hygiënische keuken niet thuishoren. Lees de HACCP normen (hazard analysis critical control points = norm voor voedingsindustrie) Of kijk eens naar de Smaakpolitie. (licht vulgariserende korrekte audits voor horeca op een ludieke manier die je vrolijk maken)