Hoe kan ik online mijn restaurant / horeca zaak verkopen?

Is er een website die aangeraden is? En welke gegevens zou ik nodig hebben voor de verkoop?

een jaar geleden
1.6K
crispy
een jaar geleden
Wie koopt er nou online een restaurant?
Hisham
een jaar geleden
Hoe dan wel?
jc54
een jaar geleden
Je kunt wel adverteren op het internet, maar de uiteindelijke verkoop moet via een notaris.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Via een bedrijfsmakelaar lijkt mij.
Antoni
een jaar geleden
@Hisham, eerder heb ik deze vraag https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/vraag/704473/restaurant-niemand-kopen/ van jou beantwoord. In het antwoord raadde ik je de website https://www.fundainbusiness.nl/ aan. Misschien heb je (nog) iets aan het antwoord op die vraag.
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Funda business inderdaad
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Uit het eerdere bericht waar @Antoni naar linkt, blijkt dat je 1/3 eigenaar bent. Je kunt dus niet "mijn restaurant" verkopen. Hooguit jouw deel.
Geen idee of er bedrijven zijn die dat doen. En of er potentiële klanten zijn die 1/3 willen kopen.
Antoni
een jaar geleden
@Ikhebgeenidee, die eerdere vraag (en ook mijn antwoord daarop) is van meer dan 10 maanden geleden, nu, op zondag 23 april 2023. Misschien heeft de vraagsteller zijn 1/3 deel van dat eerste restaurant verkocht, heeft hij daarna een ander restaurant gekocht, en wil hij nu dit nieuwe restaurant (ook weer) verkopen. Zo zou de huidige situatie ook kunnen zijn. Hoe de situatie nu precies is, blijkt niet duidelijk uit de nieuwe vraag.
tinus1969
een jaar geleden
@Antoni, onwaarschijnlijk dat dit een nieuw restaurant is, want dan was het vorige verkocht en had vraagsteller geen advies meer nodig.

Antwoorden (2)

Je zou je restaurant kunnen aanbieden via een website als Funda in Business. De website daarvan is https://www.fundainbusiness.nl/.

Op die website zal je een duidelijke en enthousiaste advertentie moeten plaatsen. Laat je hiervoor inspireren door de bestaande advertenties op die website, zo raad ik je aan.

Welke gegevens je nodig hebt voor de verkoop? Alle gegevens waardoor een mogelijke koper een goede indruk krijgt van het restaurant! Locatie, afmetingen (oppervlakte), faciliteiten (keuken, magazijn, toiletten, parkeerplaats), mogelijkheden (bijvoorbeeld voor uitbreiding), en zo voort. Mooie en duidelijke foto's helpen daarbij! Plaats die er dus zeker bij, zo raad ik je verder nog aan.
een jaar geleden
Er zijn verschillende platforms waarop je jouw restaurant of horeca zaak online kunt verkopen, zoals Horecasite, Bedrijventekoop en Marktplaats. Zorg dat je een goede presentatie hebt van je zaak en maak duidelijke afspraken met potentiële kopers.
9 maanden geleden