Hoe pel je een (al bereide) gamba's?

Laatst was ik in een restaurant en koos ik voor een gerecht met gamba's. Ze waren al bereid en bijna klaar om te eten. Alleen moesten ze nog worden gepeld. Ik vind ze heerlijk, maar ongelooflijk lastig om te pellen. Het werd een klieder boel en et bleef maar weinig gamba over om op te eten. Hebben jullie tips?

Antwoorden (1)

Gebakken of gekookte Gamba's krijgen de welbekende kromming, breek z'n 'rug' precies de andere kant op, dit is een gevoelsdingetje want het knakt niet altijd, en daarna trek je zo de staart er af, en het vlees wat nu bloot is komen te liggen kun je voorzichtig uit de romp trekken, oefening baart kunst.
een jaar geleden