Hoeveel gram friet zit er in een bakje van de snackbar?

Ik let op de lijn en zeker met corona probeer ik maat te houden. Ik merk namelijk dat de coronakilo's er anders wel héél snel aanvliegen. Laatst had ik nog zo'n bakje bij de snackbar gehaald, want ja: een mens mag zichzelf toch ook weleens verwennen? Maar hoeveel gram friet zit er eigenlijk in zo'n wit bakje van de snackbar? Mayonaise heb ik thuis, dus ik heb niet zo'n bakje met een apart sausvakje besteld.

111.1K
tinus1969
3 jaar geleden
Dat wisselt nogal per snackbar. Sterker nog, dat wisselt zelfs nog wel eens bij dezelfde snackbar -soms krijg ik duidelijk meer dan anders.
SentWierda
3 jaar geleden
Veel snackbars bieden keuze uit drie groottes. In principe bepaal je zelf hoeveel je wilt hebben.
Ritsuka
3 jaar geleden
Van 1 maaltijd kom je niet aan hoor, gewoon niet elke week naar de snackbar
Thecis
3 jaar geleden
Je kan het wegen. Dan weet je het meteen. Als je dit elke keer doet (heb je wel even tijd en geduld voor nodig) weet wat die betreffende snackbar als gemiddelde portiegrootte heeft.

Het beste antwoord

De kleur van het bakje zegt niks over de inhoud.

Fritesbakjes worden onderverdeeld in de maten: A7, A9, A13, A14.
Deze maten komen in meerdere kleuren en materialen voor.

A7 wordt in de meeste zaken gebruikt als de ‘kleine friet’.
Maar er zijn ook zaken die A9 daar voor gebruiken.

De A7 heeft als gemiddeld portiegewicht 120-140 gram.
De A9 heeft een gemiddelde van 140-160 gram.

Wil je het zeker weten, neem dan een leeg bakje mee om te meten.
A7 is 12,2 X 9,5 X 3,3 cm, A9 is 14,5 x 9,5 x 3,6 cm.

Maar vergeet vooral niet te genieten van je frietje!
Iedereen verdient soms een vettig hapje....

De link is een voorbeeld. De maten zijn uniform!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
taillie
3 jaar geleden
klopt helemaal, ik gebruikte de A9 voor kleintje, middel en groot. A7 voor kinderbakje. Maar om het gewicht te weten kan je uw bakje inderdaad eerst wegen, lekker genieten van de frieten en dan het leeg bakje nog eens wegen. (duimpje)

Andere antwoorden (2)

Een gemiddelde portie friet bevat 200 gram patat. Dit is echter een gemiddelde portie, dus als je echt een precieze hoeveelheid zou willen weten, kan je dat het beste aan de maker vragen.
3 jaar geleden
Het gewicht van friet in een bakje van een snackbar varieert meestal tussen de 100 en 200 gram. Dit is afhankelijk van de specifieke snackbar en de grootte van het bakje.
een jaar geleden