Hoe doen ze dat met eten koken en later opwarmen in restaurants?

Vraag me dit al lang af. Hoe kun je een gerecht bereiden (bijv. Een ovengebraad met aardappels) en dit later net zo lekker en vers opdienen? Hoe wordt dit in restaurants gedaan bijvoorbeeld? Neem aan dat zoiets niet 2 min de magnetron in wordt gegooid.

crispy
3 jaar geleden
Niet alles wat je in een restaurant krijgt is al eerder gekookt en even opgewarmd. In principe is alles wel voorbereid (schoon en gesneden) en dan wordt het gekookt op bestelling. Het kan ook zelfs gekookt klaar zijn en dan wordt het warm gehouden op 70-80 graden of zo (in een oven).
Er zijn overigens meerdere manieren om iets warm te maken dan alleen in de magnetron.
Griffin
3 jaar geleden
Sous-vide is hier het toverwoord.
https://www.sousvidekenner.nl/sous-vide/wat-is-sous-vide/

Antwoorden (1)

De gerechten worden vers klaargemaakt. Daarna in daarvoor bestemde zakken gevacumeerd. Lees : dichtgelast. Als het wordt besteld gaat het afhankelijk van het gerecht met of zonder zak in de oven of steamer. Let wel : sommige gerechten worden nog wel a la minute bereid.