Ik ben bezig met een tevredenheidsonderzoek onder gasten in een restaurant. Wie weet er een goede manier om dat te meten of goede vragen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Mensen aan laten geven of ze iets slecht, redelijk, goed of zeer goed vonden. De vragen kunnen gaan over ;
ligging restaurant
ambiance
bediening
kaart
evt. wijnkaart
prijs-kwaliteit verhouding
parkeergelegenheid
De smaak van het voedsel
toiletten
etc. etc.
Dit in een door jou gewenste volgorde; als laatste kun je mensen nog aan laten geven of ze op of aanmerkingen hebben en of ze dit restaurant bij anderen zouden aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Geef elke klant een extra kopje koffie na hun maatlijd en vraag daarvoor terug een paar minuten om je enquête in te vullen. Twee vliegen in één klap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet een "ideeënbus" neer buiten 't zicht van 't personeel, zodat klanten zich niet gegeneerd voelen bij 't erin stoppen van op- of aanmerkingen.
Leg er A4-tjes bij met vragen zoals:
"Welk cijfer zou u het eten wilt geven?"
"Was 't personeel professioneel genoeg?"
Etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag in ieder geval niet rechtstreeks naar zaken waar men tevreden over was.
splits de totale dienst in onderdelen (kwaliteit dranken, kwaliteit voedsel, bediening, keuken, aankleding enz enz) stel vragen hoe dit is bevallen/wordt gewaardeerd.
bepaal voor jezelf vooral ook waar je aan kan en wil voldoen en laat de vragen daar ook van af hangen.
een kop koffie als tegenprestatie is in zeker wel het minste wat je kan doen.
bepaal of je de vragenlijst ter plekke wil laten invullen of dat je nastuurt (post-email)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak van papier bestekhouders,leg deze bij de borden in het restaurant.
Op het papier zet je vragen en de bezoekers kunnen deze na het invullen in een daarvoor bestemde bus stoppen bijvoorbeeld bij de kassa.
Je zou (natuurlijk met medewerking en goedkeuring van het restaurant) onder de deelnemers een gratis diner voor twee kunnen verloten.
Hiermee maak je de deelname aan een onderzoek voor de bezoekers interessanter,en heb je kans dat je veel enquêtes terug krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit eens meegemaakt in een restaurant in Florida.
Het was een Sea-Food Restaurant en daar zat met een leuke clip in de vorm van een dolfijn een briefje aan de menukaart met als opschrift;" dear Guest". Een briefje dus aan jou ,als gast, gericht. Je werd welkom geheten en gevraagd om het in te vullen, teneinde hen info te verschaffen hoe ze nog konden verbeteren als restaurant.
Eerst wordt gevraagd wie je tafeltje bediende en in hoe ver je tevreden was over de bediening. Nu is het in de U.S.A. de gewoonte in elk eethuis dat elk tafeltje door dezelfde ober bediend wordt.Elke ober heeft dus een bepaalde groep tafeltjes waar hij/zij verantwoordelijk voor is. Je moet bij binnenkomst ook wachten tot je gehaald wordt, de ober komt naar je toe als je naar je plaats geleid bent en stelt zich netjes voor met zijn voornaam. Zij zijn afhankelijk van de fooi, ze krijgen alleen een laag basis salaris dus ze lopen zich het vuur uit de sloffen voor je, zeker als je toerist bent! Dan staan er vragen over de sfeer van het restaurant, hoe je het eten vond, wat te verbeteren valt en wat ronduit goed/slecht was. Tot slot nog of je er terug zou willen komen en of je het bij anderen zou aanbevelen. Uiteindelijk nog hartelijk dank voor het invullen en een prettige dag verder gewenst. Je kon het briefje in een ton bij de deur deponeren of bij je rekening op tafel laten liggen.
amc
13 jaar geleden
Een vraag die je zeker zou kunnen stellen is 'wat kan beter?" volgens mij is het nl nooit perfect. En niet alleen het eten maar ook zeker vragen stellen over het personeel en de toiletten!!
Misschien als je er een prijsvraag aan koppelt dat je een hoge respons ontvangt.