Waarom verkopen Chinezen in Nederland geen pizza's?

In Turkse dönerzaken worden vaak ook pizza's verkocht. Chinezen zie je wel vaak een snackbar exploiteren maar nooit pizza's verkopen. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"In Turkse dönerzaken worden vaak ook pizza’s verkocht" Ja hallo, dat zijn Turkse pizza's van die opgerolde dingen, of rol jij je quatro-stagioni ook altijd op bij de Italiaan? Chinezen zijn ware frituur artiesten, op andere vlakken zoals met houtovens een pizza bakken zijn ze wat minder...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt de vraag ook omdraaien. Waarom verkopen Turken geen chinees?

Antwoorden (1)

Die Turkse zaken hebben vanwege hun Turkse Pizza een pizza-oven staan. Dus die is ook vrij makkelijk in te zetten voor 'normale' pizza's.

Als je een snackbar exploiteerd, werk je met friteuses. Maar geen pizza-oven.

Het ligt ook nogal ver van elkaar vandaan. Uiteindelijk is het dezelfde vraag waarom MediaMarkt geen levensmiddelen verkoopt.
Als je als cafferatia vanalles buiten snacks om wil aanbieden, heeft dat ook een ontzettende weerslag op de bedrijsoperatie en daarmee kosten.

Waarom Chinezen vooral te vinden zijn in snackbars (naast de orientale restaurants natuurlijk) en niet in de "shoarmazaak", zal wel met roots te maken hebben. Ieder z'n ding en natuurlijke specialiteit.
Daarbij, een snackbar is weinig complex.