Waar in Nederland kun je nu echt goed italiaans eten?

Ik zou graag willen weten waar ik echt goed italiaans kan eten in Nederland. En dan bedoel ik dus niet bij een simpele ristorante of pizzeria die beheerd wordt door nederlanders of buitenlanders, maar een echt italiaans restaurant in handen van italianen en die ook al hun begenodigde produkten uit Italie laten komen. Geen pizza met goedkoop gesmolten kaas erop, maar echte mozzarella. Pasta in huis gemaakt (vers dus) en als het even kan gebrekkig nederlands.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Bij La Stalla in Malden (bij Nijmegen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Antonio's op de Dommelstraat in Eindhoven is een ontzettend goede Italiaan! Wel een stuk duurder dan het gemiddelde Italiaanse restaurant, maar zeker de moeite waard.

Decor is niet meer fantastisch en het is er druk, dus reserveren is altijd aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laten we zeggen dat geld even geen rol speelt...
Dus geen nederlanders, met goedkope diepvries rommel die alleen maar opgewarmd hoeft te worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat impliceerde je toch ook al in je toelichting bij de vraag? Anyway, Antonio's is absoluut geen magnetronrestaurant.
bij Olive Garden in Leiden kan je heerlijk Italiaans smikkelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziet er lekker uit +1
't Is wel even rijden, maar als dat geen rol speelt:

Il Porto aan de Havenstraat in Hilversum.

Echt Italiaans: klein, onaanzienlijk, kale inrichting.

Je wordt bediend door een échte Italiaan die vloeiend Italiaans spreekt en - inderdaad - Nederlands met een zwaar accento.

De ingrediënten zijn dagvers. Non credo che siano dell'Italia, maar dat heb ik hem nooit gevraagd.

Gevolg is dat de keuze voor de latere gasten beperkt is, omdat sommige ingrediënten dan al op zijn. Maar er blijft altijd nog genoeg lekkers over om uit te kiezen.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Bij ristorante Roma in Apeldoorn midden in het centrum,het is er altijd heel druk