bestaan de hotel kroketten nog ?

vroeger op feesten aten we op feesten lekkere kroketjes .deze waren iets kleiner en donkerder dan de gewone .ik vind deze nu nergens meer

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Donkerder is een kwestie van iets langer laten bakken. Dat kan nog steeds. Tot bijna de status zwart zelfs, maar dat is niet echt lekker. En ze barsten nogal makkelijk.

Kleiner ; tja....het zal je niet ontgaan zijn dat de spullen de laatste jaren alleen maar goot - groter - nog groterderer zijn geworden - vooral de porties. En zeker ook of zelfs vooral van ongezonde eetwaren. Zo zijn de eenpersoons chipzakjes (50 gram, vroeger 25-30 gram) bijna net zo groot als de familiezakken vroeger (80 gram, nu 200 gram).

Ik herinner me nog wel diverse merken kroketten al kan ik de merken zo niet meer opnoemen) waarvan je er vroeger minimaal twee op je brood moest, waar nu 1 eigenlijk al op twee boterhammen past. Of dat het geval is met de kroketten die jij je herinnert, is alleen na te gaan als je het merk nog weet. Voor zover ze niet zelf gemaakt waren...

En natuurlijk verdwijnen er ook wel eens oude merken en verschijnen er weer nieuwe. En helaas pindakaas, ook de smaken zijn sterk veranderd. Meer meel, minder vlees, meer kunstmatige smaakstoffen, voor een echt lekkere kroket zul je tegenwoordig eigenlijk de keuken in moeten. Tenminste, als je de smaak van de jaren 70 terug wil - want toen begon ongeveer de gedwongen smaakvervlakking.

Het woord 'hotelkroketten' levert 1 dode link op, en dat betreft een kinderuitspraak waarvan de context niet meer te achterhalen is. Het lijkt me dus niet dat dat een erg gangbaar 'merk' of benaming geweest is, en voor zoveel dat wel het geval was, zijn ze zeker niet meer te krijgen. Ook de oude spelling hotelcroquetten levert geen echte hits op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mora had vroeger van die mini kroketjes, maar ik kan ze op hun site niet meer vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik zocht op " hotelcroquetten" (Als merk of productnaam)
Op zowel kroket als croquet krijg je natuurlijk legio hits....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar waar komt die term hotelkroketten dan vandaan, en waarom is daar niets over te vinden ? Als het een gangbare term is - zelfs als dat is binnen de professionele kook-wereld - dan zou daar toch informatie over te vinden moeten zijn ?