Is het waar dat Chinezen boeren na/bij een maaltijd die ze heel lekker vonden?

Toegevoegd na 57 seconden:
Wie wel eens een boer laat tijdens of na een maaltijd roept vaak dat dit een teken is dat het heel lekker heeft gesmaakt en dat Chinezen dit altijd doen. Heb ik altijd een nogal flauw excuus gevonden voor een smerige gewoonte, maar ik vraag me toch stiekem af of het misschien waar is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
25.6K

Het beste antwoord

Het GEEN geluid maken van ons en het WEL geluid maken van hen is cultureel gebonden en aangeleerd... Het is inderdaad zo... Ga maar eens naar een goed chinees en een chinees restaurant is pas goed als de chinezen er zelf komen eten... En ga daar maar eens heen, dan weet je niet wat je hoort, ze eten zeer luidruchtig en met geluiden, boeren en zo... Dus daar mag het... Maar het is allemaal aangeleerd en cultureel gebonden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat is cultuur. In China is dat een compliment dat het je gesmaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is echt waar! Als bewijs nog een quote:

"ze slurpen allerlei gerechten op en laten stevige boeren om aan te geven dat het eten goed gesmaakt heeft."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En eenmaal buiten, spugen en rochelen ze van zich af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is dat ook wel een teken van tevredenheid.....
JE WEET MAAR NOOIT!
Ja, boeren, smakken, slurpen... Het is in China een heel beleefd gebaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, in China gooien ze zelfs het eten op de grond in een restaurant. Chinezen zijn gek op eten. En enthousiast eten is een teken dat het erg lekker is.

Dat jij het zo smerig vind, is omdat dit je is aangeleerd. Het is niet meer als een stempel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen om te laten hoern dat ze het lekker gevonden hebben. Mijn Chinese collega in Hong Kong, in een aanliggende kamer boerde wel zeer luid en duidelijk na delunch.