Hoe kan het dat veel menu's van de afhaalchinees echt 100% hetzelfde smaken?

Ik noem Babi Pangang, Foe Yong Hai, Tjap Tjoy. Dit zijn denk ik wel de popolairste gerechten van de afhaalchinees. Bij veel van deze toko's smaken de menu's echt compleet hetzelfde. Er is absoluut geen enkel verschil te proeven.

Zouden de chinese restaurants het bijvoorbeeld gewoon bij groothandels kant-en-klaar inkopen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

De meeste Chinese gerechten zijn vaak aangepast naar de Nederlandse smaak. Het logische gevolg is dat Chinese koks gerechten bereiden die zij zelf niet erg lekker vinden en de nuances die wij in smaak hebben niet kunnen onderkennen waardoor deze gerechten van verschillende Chinezen hetzelfde gaan smaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door het aanpassen van de smaak zullen zij bewust of onbewust nagenoeg dezelfde ingrediënten en hoeveelheden gebruiken en daarmee de overeenkomst van gerechten voor mekaar krijgen. Inkopen bij dezelfde groothandel kan in deze natuurlijk ook niet helemaal weggestreept worden.

Andere antwoorden (5)

Misschien is het jouw ontalent om te proeven.
Ik denk dat ingrediënten wel massaal worden ingekocht ja, maar toch ga ik liever naar de ene chinees dan naar de ander, omdat het bij de een toch anders wordt klaargemaakt dan bij de ander, waardoor het net even lekkerde ris.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de sauzen c.q. marinades zijn praktisch allen op gelijke basis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
MSG mono-sodium-glutamate, alias Ve-Tsin, alias E621, oftewel smaakversterker. Maakt dat je blijft dooreten en alles vrijwel hetzelfde smaakt, tenzij er een uitgesproken smaak aan zit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nederlanders eten geen Chinees.

Iedereen die al eerder in China of een ander aziatisch land is geweest weet dat ze daar echt niet hetzelfde eten als hier, het komt niet eens in de buurt.

In nederland wordt door bijna alle chinese restaurants hetzelfde geserveerd puur omdat de nederlanders dat het meeste kopen. Dit heeft als effect dat de meest geliefde gerechten, die je zelf al opnoemd, ook overal hetzelfde smaken. Ik heb zo'n idee dat het allemaal bij de groothandel vandaan komt, echter kant en klaar zal het niet zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben het met je eens dat het vaak hetzelde smaakt, maar wij hebben al geruime tijd geleden een oriëntaals restaurant in Nieuwegein ontdekt wat heel duidelijk afwijkt van de gemiddelde smaken.
Of het ECHT oriëntaals is, kan ik niet zeggen (we zijn er nog nooit geweest), maar wij vinden het prima smaken, heel apart!
Beslist de moeite van het omrijden waard.