In de jaren '70 zat er een heel bekend café op de Goudsesingel in Rotterdam. Je kon er ook goed eten. Weet iemand de naam nog?

Ik weet niet of de zaak nog bestaat of al opgeheven is.
Ze hadden er een papegaai die op een stok zat maar ook vaak over de grond scharrelde.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.5K

Het beste antwoord

Was het op de hoek van de Goudsesingel en de Jonker Fransstraat? Daar zat vroeger het bekende Streetcafe. Later zat er enkele jaren restaurant Furore in, stond het enige tijd leeg, en kortgeleden werd er restaurant Vranco in geopend.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nee, het was een andere naam: De Boemerang.
Dat werd ooit begonnen door twee jongens die bij de HAL gevaren hadden. Een gezellige tent, waar je olienoten kon pellen en de schillen op de grond mocht gooien. Er zat een papegaai en je kon er een lekker happie eten.

Toegevoegd na 1 uur:
En het antwoord op de vervolgvraag in de reactie:

Het Streetcafé heette voorheen café-restaurant Cosy Corner. De niet onbekende Annie van 't Zelfde zat daar achter de piano, en er stond een biljarttafel.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde de Boemerang maar die zat verderop. Wel aan dezelfde kant als 't Streetcafé maar meer van het Hofplein af. Ik werkte vroeger in het Industriegebouw aan de Goudsesingel bij de Kipstraat en daar schuin tegenover zat de Boemerang.
Het Streetcafé heette eerst anders (iets met Cosy maar niet Cosy Corner want dat zat weer aan de Mathenesserlaan). Maar die naam ben ik dus weer vergeten. Zit ik weet met het volgende probleem........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat had ik inmiddels ook gelezen maar ik weet zeker dat dit niet klopt. Ik liep in die tijd regelmatig langs dit café en ook langs Cosy Corner op de Mathenesserlaan en ik weet zeker dat die cafés niets dezelfde naam hebben. Ik heb inmiddels ook mijn neef geraadpleegd en die dacht dat het City Corner heette. In elk geval bedankt voor je beide reacties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben er inmiddels achter dat het café inderdaad City Corner heette. Back - Foto Voet.nl www.fotovanrotterdam.nl/prenten/layout.php?page=450ie deze foto met als omschrijving City Corner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de info. Die papegaai heeft me overigens nog eens een keer lelijk in mijn voet gepikt toen hij over de grond scharrelde.

Andere antwoorden (1)

Bedoel je de Imperator? Je kon er ook biljarten.