hoeveel zout zit er op macdonalds patat?

Ik vind ze altijd zo zout smaken, dus vroeg ik me af hoeveel er eigenlijk op zat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Te veel : /
Amadea
11 jaar geleden
Inderdaad, dat wou ik ook typen Ritsuka. Die enkele keer dat ik naar zo'n fastfoodrestaurant ga vraag ik altijd naar ongezouten patat. Want de aardappelpuree waar het van gemaakt wordt is al gezouten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik eet die patat niet eens, maar ik heb oot een keer een burger besteld, zonder saus, broodje ed, alleen de burger, en ook die zijn héél erg zout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt altijd vragen om patat waar ze geen zout op doen, die bakken ze dan speciaal.

Het beste antwoord

Kleine friet: 0,4 gr zout
Medium friet; 0,5 gr zout
Grote friet: 0,7 gr zout
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de mcdonalds website kun je overigens van elk product nalezen wat er precies in zit. Handig voor mensen met allergieën en voor jou met deze vraag ;-).
Utrecht
11 jaar geleden
Zo nauwkeurig gaat het in de praktijk echter niet: de hoeveelheid zout ligt vooral aan het enthousiasme waarmee de medewerker met de zoutstrooier tekeer gaat. Ik heb ze wel eens zonder zout (foutje) gehad maar ook superzout (ook foutje).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje