Waarom zijn bedrijven zo happig op kwalificaties zoals een restaurant met Michelin sterren of beoordeeld is door Gault Millau?

Ik moet weten waarom bedrijven zo happig zijn op kwalificaties van een bedrijf zoals een restaurant met een michelin ster, wat heeft het voor voordelen e.d. en waarom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja er zijn zelfs restaurants die vrijwillig hun ster opgeven dus het is niet altijd een voordeel: http://www.elsevier.nl/web/10225950/Nieuws/Cultuur-Televisie/Limburgs-restaurant-geeft-Michelinster-terug.htm meer kun je ook hier lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Michelinster

Het beste antwoord

Indien je een kwalificatie hebt gekregen die tot de verbeelding spreekt van consumenten, is het een soort van reclame voor jouw bedrijf. Het zet je op de kaart als "de beste op dat gebied" en lokt zodoende klanten.
Het is dus pure marktwerking en aantrekken van klanten.

Toegevoegd na 8 minuten:
Je moet ontzettend veel investeren in vakmanschap, goede ingrediënten en hoog gekwalificeerd personeel, wil je uiteindelijk '1 Michelin Ster' verdienen, laat staan meerdere! Is echt niet eenvoudig en heb je ze eenmaal toegekend gekregen , dan mag je je een ' ster restaurant noemen met 1 sterkok, die hiermee ook heeft bewezen hoog gekwalificeerd te zijn in zijn/haar metier. Het zal een opstap zijn naar meer salaris en waardering. Ook zal het normaal zijn, dat het restaurant de prijzen zal verhogen omdat dat nu eenmaal inherent is aan een ster status.
De mensen betalen er graag voor. Het is pure status om 'alleen in sterrenrestaurants' te eten en getuigt voor de buitenwacht niet alleen van goede smaak, maar vooral ook van een goed gevulde beurs!
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je dit misschien ook wat uitgebreider verwoorden? Ik snap je punt maar het is voor een uitwerking voor een hotelschool opdracht dus wil graag wel wat uitgebreide informatie hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is echt niet altijd een voordeel, sommige restaurants geven vrijwillig hun ster weer op: http://www.elsevier.nl/web/10225950/Nieuws/Cultuur-Televisie/Limburgs-restaurant-geeft-Michelinster-terug.htm en soms verdienen ze dus zelfs meer als daarvoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt ik heb dit verwerkt in mijn verslag ;)

Andere antwoorden (1)

Het is gratis reclame voor je bedrijf, je kunt je prijzen aanpassen en trekt belangrijke personen aan. Je wordt bekend om je kwaliteit. Positieve aandacht doet iedereen goed, dus ook een topkok.