Ja in china wel.
Boeren en slurpen is een gewoonte dat ze er van genieten en lekker vinden.

Ze hebben trouwens ook een heel anders volgorde van het eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Typische tafeletiketten
Een eetgewoonte is onderdeel van een cultuur. Waar de Chinezen vreemd op zullen kijken als jij je mond stijf dichthoudt na het eten ('Ze boerde niet eens! Hoe onbeschoft! Vond ze het wel lekker?'), voel jij misschien enige walging opzetten als de persoon voor je de dwarsliggende gassen uit zijn of haar maag jouw richting op boert.
Een eetgewoonte valt vaak pas op als jij zelf andere tafeletiketten gewend bent. Maar wat zijn nou typische Westerse eetgewoonten? Wat dacht je van: eten met mes en vork, niet praten terwijl je eet, niet slurpen, niet met je armen op tafel leunen, niet met je vork in de pan prikken, enzovoorts.
http://www.telegraaf.nl/vrouw/eten_drinken/10396016/__Boeren_bij_het_eten__doe_jij_mee___.html
jazeker, sterker nog als je niet geboerd hebt, beledig je de gastvrouw ! echt waar !

Toegevoegd na 2 minuten:
toevoeging: dat geldt voor china, niet in nederland, hier gelden andere omgangsvormen...

mijn vader die voor zaken naar china moest, vertelde dit bij terugkomst en hoe die al mannen (europeanen) hun best hadden gedaan om "op commando" te boeren !