Groeihormonen zitten niet in eten, maar die worden gemaakt door je lichaam als de tijd rijp is.
Maak je er geen druk over dat je misschien tevweinig binnenkrijgt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groeihormonen kunnen wel degelijk in eten zitten, er is allerlei vlees waarin groeihormonen zitten. Dat is in de EU voor zover ik begrijp niet toegestaan, maar in de VS is het veel te koop, en ook in de EU komt het wel illegaal voor.
Groeihormonen zit niet zozeer ' iets in' , ze zijn ZELF iets, namelijk een hormoon : een bepaald soort eiwit dat in ons lichaam een zeer sterke signaalfunctie heeft. Als het GOED is, komt het in ons voedsel niet voor maar wordt het , vooral tijdens je slaap, aangemaakt in de hypofyse.

Helaas worden er in de bio-industrie nog steeds veel (de laatste jaren zelfs weer meer) groeihormonen (illegaal, uiteraard) gebruikt waarvan wel degelijk via het vlees - maar ook gewoon via ' het milieu' - een deel bij ons binnenkomt. Met name rundvlees is er berucht om maar ook kip en varkensvlees zijn lang niet altijd ' schoon' .

Lams- schapen- geiten- kalkoen- en paardenvlees en alle biologisch vlees kun je - althans op DAT gebied - veilig eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groeihormoon is een stof zoals bijvoorbeeld suiker of keukenzout.
Suiker en keurenzout hebben effecten op je lichaam en zo heeft groeihormoon dat ook.

Als je het binnenkrijgt dan krijgen bepaalde cellen in je botten het signaal om te groeien. Ze gaan zich delen.

In melk zit relatief veel groeihormoon.
Dat is ook logisch want de kalfjes die de melk drinken moeten groeien.

Als je denkt dat je te klein bent en je wilt een beetje extra groeien, moet je veel melk drinken.