Hoe is de inkoopkosten van een broodje döner opgebouwd?

Dus: wat zijn de kosten van inkoop döner, saus en broodje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de kostprijs van een broodje wilt weten moet je ook het bereiden ervan meerekenen, dus gas of electrisch dat gebruikt wordt om het te maken. Net als bv kosten van een koeling waar het in bewaard wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn ook kosten, maar ik wil nu alleen de inkoopkosten weten.

Het beste antwoord

Ik denk dat je op zoek bent naar de "winst" die een bedrijf maakt bij het verkopen van een broodje döner, dus ik zal een prijsindicatie van de inkoop kosten geven.

Pitabroodjes kosten bij de AH €1,00 per 8. Dat is dus €0,125 per broodje.

Knoflooksaus kost €1,29 voor 150 gram bij de AH. Laten we 50 gram saus per broodje nemen, dan kost dit dus €0,433. (misschien wat veel saus, of juist weinig).

Döner kost 300 gram €2,29. Dus 100 gram dönervlees komt neer op zo'n €0,763.

Opgeteld kost het dus: €1,321.

Lét op: Dit is een GROVE schatting. De inkoopprijzen zullen stukken lager liggen, aangezien ze veel meer inkopen per keer. Meestal hebben ze een heel schaap op de spit, wat natuurlijk veel goedkoper is t.o.v. 300 gram voorbereid vlees (in verhouding). Hetzelfde geldt voor groot inkopen van saus en pitabroodjes.

Vaak bieden ze ook nog sla en andere groenten aan, evenals andere sauzen. Aan de hand van dit alles gok ik dat de inkoopkosten onder de €1,00 zullen liggen per broodje döner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees nog eens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja eerst lezen en dan commentaar geven