Kan ik melding maken van besmetting in een Luxemburgs restaurant?

Enkele weken geleden heb ik in Grevenmacher in een restaurant gegeten. Het eten was erg slecht, maar erger nog: na afloop zag ik dat de keuken heel erg vies was. Achteraf blijkt ook, dat ik een besmetting met giardia heb opgelopen. Graag zou ik willen weten, waar ik hiervan melding kan maken. Bestaat er iets als een vwa in Luxemburg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Pfff... zoiets verwacht je niet zo gauw in een land als Luxemburg. Ik vond tijdens een zoektocht op internet een website van de overheid met alle informatie over de gezondheidszorg. Wellicht vind je daar wat je zoekt:
http://www.sante.public.lu/fr/systeme-sante/recherche/index.html
(Mijn kennis van de Franse taal is niet zo goed dat ik het even snel kan opzoeken).
De snelste en handigste weg lijkt me om gewoon even te bellen naar de Luxemburgse ambassade in Den Haag:
http://www.ddh.nl/int/overheid/ambass/luxembur.html
Die hebben zó een antwoord op je vraag. Of wellicht gaan ze er zelf mee aan de slag.
12 jaar geleden
Probleem zal altijd zijn om te bewijzen dat je het in dat restaurant hebt opgelopen lijkt me. Leg je vraag voor bij de Luxemburgse ambassade. Kan in het Nederlands neem ik aan, want zo'n ambassade heeft vaak meer Nederlandse dan Luxemburgse werknemers.