zitten er echt zoveel e-nummers in het eten van de macdonals? En klopt het dat een blaadje sla van de MC bewerkt is met meerdere chemicaliën?

Ik hoop op wat duidelijkheid

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als een product als de Big Mac uit veel verschillende componenten bestaat dan is het onvermijdelijk dat er componenten tussen zitten met een E-nummer.
E-nummers worden toegekend aan producten die toegelaten zijn om als menselijk voedsel te dienen, zelfs onmisbare natuurlijke stoffen als suiker of vitamine C hebben een E-nummer.
Dat van bepaalde stoffen met een E-nummer de consumptie in grote hoeveelheden wordt afgeraden zegt weinig over de schadelijkheid van een Happy Meal.
Een voedingsstof met een E-nummer is niet per definitie slecht en veel stoffen zonder E-nummer uit de natuur zijn bijzonder schadelijk of giftig.
Juist een E-nummer zegt dat de stof geschikt is bevonden voor menselijke consumptie omdat er degelijk onderzoek naar gedaan is.
Aan de blaadjes sla zullen alleen "chemicaliën" met een E-nummer toegevoegd worden als je je zakje mayo erover leegknijpt.
(in mayonaise zit bijvoorbeeld azijnzuur met E-nummer 260)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De E-nummers kan ik weinig over vertellen. Over de sla wel, daar is niets mis mee, wordt gewoon in zakken aangeleverd en zit een houdbaarheidsdatum op van enkele dagen. Net zoals in de supermarkt die te verkrijgen zijn. En de hygiëne is extreem. Niets wordt 2x gebruikt, liggen hamburgers langer dan 10 minuten in die warm houd bak, dan wordt het weggedonderd. Zo extreem zijn ze ook met de sla qua kwaliteit, dus bewerken van de sla zou geen nut hebben.
Deze info heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even ter correctie....hamburgers die langer dan 10 min in de warmhoudbak liggen worden wel degelijk verkocht, ik heb namelijk met regelmaat meegemaakt dat ik (althans mijn vrienden) zo'n vies uitgedroogd ding kreeg....Yack! Geloof me, die had er wel 20 min in gelegen!!!!
Hier onder een onderzoek hoe de producten zijn verwerkt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bekijk filmpje op deze site!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb bij de mcdonalds gewerkt en de hygiëne is inderdaad extreem. ik heb gezien dat iemand op staande voet ontslagen werd omdat hij geen short aanhad bij maken van de salade. bij de mac in delft, wat een relatief kleine mac is, word elke dag 1,5 tot 2 kliko's aan eten weggegooid.

maar dat zegt niets over de producten. las laatst een stuk over een burger van de mac van 1 jaar oud die er nog bijna het zelfde uit zag. zelfs het ongedierte bleef er van af... trek je eigen conclusie maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Die spookverhalen duiken regelmatig op. Maar wat blijkt: ook een puur natuurlijk product kan, mits onder de juiste omstandigheden bewaard, er meer dan een jaar goed uit blijven zien. Dat hebben ze wel eens geprobeerd met een in bioboter gebakken ei van een biokip, met een biefstukje van een biokoe, en met heel wat andere producten. Maar ja, als je graag spectaculaire verhalen wilt vertellen, houd je die informatie natuurlijk goed verborgen. Met als gevolg dat alleen de spookverhalen worden doorverteld, en dat de realistische "andere kant" wordt vergeten.
anneliez
12 jaar geleden
Wilde dezelfde soort reactie geven, bespaart me typewerk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor je aanvulling cryofiel. ik heb er verder geen verstand van en weet alleen wat ik lees in die onderzoeken waarbij inderdaad al snel overdreven word ! dus nogmaals bedankt voor je aanvulling