Aangezien slagroom geen kiemgroente is, is het antwoord: nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol+
Nee hoor, heeft niet met ehec te maken, mits de winkel verder hygiënisch is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg angsthaas,als je het nieuxs volgt weet je dat het in kiemgroenten zit en niet in zuivel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult geen EHEC bacteriën krijgen van alle producten die uit Duitsland komen, je krijgt het van producten die besmet zijn met die bacterie.
Ook bij Nederlandse bedrijven is wel eens een besmetting geconstateerd, maar de kans dat jij besmet raakt is minimaal.
Tot nu toe is de uitbraak van EHEC in Duitsland terug te voeren op de kiemgroente van één bepaald bedrijf in Noord Duitsland - het heeft dus niets met melkproducten te maken.
Je loopt een veel grotere kans om besmet te raken met Salmonella of dergelijke bacteriën als je kip of kipproducten eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak hem nou niet bang !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De besmetting bij de bedrijven in Nederland betrof een ander type EHEC.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EHEC is EHEC, de vraagsteller maakt ook geen onderscheid op type.