wat is een leuke plek om morgenavond uiteten te gaan met een paar ozzies in amsterdam? ik zoek een raar plekje, of iets met uitzicht op de stad

wilde graag naar club 11, maarja, die er niet meer. waar is er nog meer uitzicht over amsterdam? of anders een typisch, gek klein restaurantje in een van de kleine straatjes? mag ook niet te duur zijn..ze zijn backpacken.
plekjes waar ik zelf naar toe ga vind ik niet speciaal genoeg of te ver buiten t centrum..dus ik weet echt nix! maar ik wil ze wel graag een leuke avond bezorgen en niet naar een pizzeria op t leidseplein gaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Eten bij restaurant New King of Nam Kee (bekend van De Oesters van Nam Kee), dit zijn beide Thaise restauraants. Beide restaurants zitten aan de Zeedijk, dit is midden in de Wallen.

Het eten is hier subliem en echt betaalbaar. New King is de hippere modernere variant van Nam Kee met strakke inrichting en een mooie entourage.

De oesters zijn bij beide restaurants goddelijk, ze worden gestoomd in bruine bonensaus met een lente-ui'tje en een pepertje. Het budget is ongeveer 25 euro p.p. (inclusief 2 drankjes en 2 oesters p.p.), zeer betaalbaar dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vanuit het drijvende Chinese restaurant Sea Palace heb je een mooi uitzicht over de stad:
http://www.seapalace.nl/
12 jaar geleden
chiel bleu, bovenste verdieping van het Okura hotel, dus neem je portemenee mee! heeft slechts 2 sterren dus. voor een beetje klein plaatselijk restaurantje kan je bijvoorbeeld rond de walle kijken of anders rond het leidscheplein of koningsplein
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De IJ-Kantine is een brasserie gelegen aan het water van de NDSM-werf.
Het enorme terras is de ultieme plek om te relaxen: onder het genot van een drankje, wegdromen bij een van de mooiste uitzichten van Amsterdam. Het is een toegankelijke plek voor een heerlijke salade of een tournedos, maar ook een prima locatie voor een bedrijfsfeest of vergadering. Door de ruime opzet, de laid-back sfeer, het terras op het zuiden, de aanlegsteiger, de open haard en de uitgebreide lees- en spelletjestafel is de IJ-Kantine er voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Compagnon, Guldenhandsteeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je budget is, maar ik was ooit eens bij Pasta e basta (aan de Spiegelstraat, net om de hoek bij het kantoor van mr. Moskowicz) en dat vond ik super! Als ik me goed herinner had je voor ca € 20,- per persoon een onbeperkt antipastibuffet (= allerlei kleine Italiaanse hapjes) en vervolgens een pasta naar keuze. Het buffet werd geserveerd vanuit de klep van een vleugel waar later op de avond een pianist aanschoof die de zingende bediening muzikaal ondersteunde. Helemaal leuk als je vantevoren (bij het reserveren) vraagt of ze eventueel een speciaal nummer ter ere van je gasten ten gehore kunnen brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de bovenste verdieping van de openbare bibliotheek, afdeling Centraal, naast het centraal station. Daar zit een La Place restaurant en je hebt prachtig uitzicht over de stad