Op de hotelschool noemden we dat een dolly. Het dient ter opvangen van druppels (zodat het tafellaken niet vies wordt) en deels ook voor het verschuiven. Ook helpt het tegen het geluid van het kopje nerzetten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een druppelvanger. Dit is om er voor te zorgen dat het geen soepbad wordt onder je schotel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
http://horecawoordenboek.nl/view.php?id=431
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
top niks meer aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En weer wat geleerd! +
Daarnaast zorgt het ervoor dat de kop er niet afschuift. Zodra je de schotel oppakt en er zit geen papier tussen, is de kans groot dat de kop kapot valt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is er voor als je gemorst hebt .
Als je een klein voetbadje hebt en je pakt jou kopje op dan druppelt er niets op jou kleren .