Op welke dag en welk tijdstip hebben restaurants de meeste klanten? En lunchrooms?

Dit wil ik weten om zelf een diner en een lunch te kunnen organiseren op de dag en tijd dat er de meeste mensen komen. (in Rotterdam en Amsterdam) Wellicht is het ook handig om de maanden met de meeste klanten te weten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.8K

Antwoorden (6)

Ligt er vooral aan wat voor publiek je trekt. Toeristen zijn er meestal in het seizoen. Zeg maar de lente en zomer. Rond deze tijd kan het heel druk zijn. Meestal is het ook het drukst in het weekend. Bij mijn werk zij. Zijn het ontbijt, lunch en diner het drukst. Daar tussen zijn meer kleine bestellingen. Maar dit alles is afhankelijk van de plek/stad waar je lunch staat. Veel Succes verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rond etenstijd is het meestal het drukst. Op kerstavond eten er ook heel veel mensen. In de vakanties zijn mensen meestal weg, maar hebben mensen ook de meeste tijd om te eten. en in het weekend of op vrijdag hoeven de meesten niet 's avonds te werken. en natuurlijk licht het ook aan de kwaliteit van het restaurant. en vooral ook aan de prijs. en dan nog apart, waar het middageten goedkoop is is het 's middags het volst, en waar het avondeten het goedkoopst is, zit het op de avond meestal vol... en het gaat om de aantrekkelijkhijd, reclame, gezelligheid, soort eten... dus dat licht er echt aan naar welk restaurant je wil gaan. ik ben nu klaar met mijn antwoord, was dit nuttig? groetjes; Thijmen.

Toegevoegd na 1 minuut:
als dit geholpen heeft mankeer dit dan AUB als beste antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring is dat donderdag t/m zondag de drukste dagen van de week zijn. Vaak als er die dag koopavond is, do of vrij, dan trekt dat ook veel extra mensen aan die voor of na het winkelen wat gaan eten. Wat maanden betreft is de periode na alle feestdagen zo vanaf half januari erg rustig en vanaf maart trekt het weer meer aan. De zomermaanden zijn altijd druk met als uitzondering het hoogseizoen wanneer veel mensen op vakantie zijn. In steden als Amsterdam en Rotterdam heb je die tijd veel toeristen. Qua tijdstippen kun je globaal uitgaan van lunch: +/- tussen half één en half drie een piek en voor diner: +/- tussen zeven uur en negen uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
etenstijd rond 5 6 uur dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan de doel groep !zaken mensen enz, de lunch .ook wel de avond in de duurdere zaken ,maar niet in het wk .Fam. Restaurants in het wk ,deze groepen samen komen veel minder in de zomer .(vakantie )dan toeristen ja juist in de zomer zeker rond evenementen drukte met dagjes mensen de hele dag door !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hay, ik werk zelf bij een lunchroom, en daar komen de meeste mensen tussen twaalven en 2en.