Kan de politie optreden tegen mensen die zonder te betalen uit een restaurant weg lopen?

Ik hoorde laatst dat twee mensen uit een restaurant waren weggelopen zonder te betalen. De eigenaar had contact gehad met de politie maar die gaf aan hier niets in te kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.6K

Het beste antwoord

Tuurlijk is dit diefstal, de eigenaar heeft ook betaald voor de producten die een gast nuttigd dus moet de gast hier ook voor betalen, als hij echter zonder te betalen het restaurant uitloopt is dat diefstal.

Het voordeel van een winkel is dat hun de goederen die de klant bij zich heeft kunnen identificeren alszijnde gestolen goederen en de dief geen bon kan laten zien, maar een restauranteigenaar heeft grotere problemen want het gestolen goed is opgegeten en je kan als politie niet vragen om even te kotsen.
Het valt dus moeilijk te bewijzen helaas......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mij lijkt dat gewoon diefstal dus hoort de politie er wat aan te doen, misschien kon de politie in dit geval weinig doen omdat er te weinig informatie over de 'gasten' was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit valt onder "oplichting"
Het product ( in dit geval een genoten maaltijd) is al geleverd en er wordt niet voor betaald.

Diefstal houdt in wegnemen zonder dat de eigenaar daar kennis van heeft.
Daar deze zelf de maaltijd serveert gaat dat niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is zal de politie hier wel een melding van maken, zodat op papier staat dat dit gebeurt is. Dit is belangrijk om op terug te kunnen vallen als het weer gebeurt.
Hier zou ik als eigenaar wel op aandringen bij de politie.

Deze mensen oppakken en/of aanhouden zal idd moeilijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas na 2 x heet het flessetrekkerij... Dus bij 1 keer is der weinig aan te doen behalve de namen noteren. Dit omdat het een restaurant is. In een winkel is het wel diefstal!