Je komt aan door het aantal calorieën dat je eet. Als je elke dag ontbijt met een hamburger en gebakken spek en daarnaast verder niets eet vermager je.

En als je elke dag ontbijt met een salade, en heel veel bananen eet en ander fruit waardoor je heel veel calorieën binnen krijgt kom je aan.

Je kan dus snel aankomen door meer energie in te nemen dan dat je verbruikt. Ik neem aan dat jij niet echt vermagerd of aankomt. Stel dat je 2000kcal per dag verbruikt, en ook 2000kcal per dag eet, dan heb je een goed evenwicht. Als je 2200kcal per dag eet, kom je dus aan. Je eet meer dan je nodig hebt, en je lichaam slaat dit op, bijvoorbeeld in de vorm van vet.

Je kan snel aankomen door veel calorieën binnen te krijgen, en vaker per dag te eten. Eet 's ochtends bij je ontbijt meer boterhammen met een dikke laag pindakaas. Eet elke dag veel pinda's (ongezouten = gezonder). Eet veel kwark, eet veel vlees maar eet vooral gevarieerd om wel gezond aan te komen.

Je kan in een maand zo 10 kilo erbij hebben, maar dit verschilt nogal per persoon, de ene persoon heeft een snelle verbranding dan de ander, geen lichaam is hetzelfde.

Je merkt of je aankomt door jezelf te wegen op een weegschaal.

Achterop verpakkingen van voedsel kan je bekijken hoeveel energie een product per 100 gram bevat, dat kan in kilocalorieën (kcal) of kilojoules (kJ).

1kcal = 1000 calorieën.

http://www.caloriechecker.nl/

Toegevoegd na 19 uur:
Als je elk weekend, of zelfs vaker naar een fastfoodrestaurant gaat om wat burgers naar binnen te werken, dan betekent dat niet meteen dat je aankomt. Als je evenveel calorieën binnen krijgt met burgers en friet als met normaal avondeten kom je niet aan.

Natuurlijk is het niet gezond, want je zult gevarieerd moeten eten, veel groenten en weinig zout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is goed mogelijk dat je gewicht gestegen is als je in het weekend fastfood eet.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoe weinig je anders eet en hoeveel fastfood je in het weekend eet.
Maar het aankomen kan snel gaan, omdat er in fastfood soms veel calorieën zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan idd heel snel aankomen van fastfood, maar als je dan de volgende dag weer normaal of zelfs een beetje minder eet zit je zo weer op je normale gewicht. Blijf je fastfood eten dan blijven de kilootjes eraan!