Is dit de bevestiging van een trend op het gebied van fastfood ?

Volgens de link ( Engelstalig ) is Subway nu de grootste fastfood keten . Meer vestigingen dan Mc Donalds. Maar Subway is aanzienlijk gezonder ( minder calorieën , meer groente ) dan Mc Donals.
Dus is er een trend naar gezond fast food die doorzet ?
http://uk.lifestyle.yahoo.com/food-drink/mcdonalds-no-longer-biggest-restaurant-chain-blog-38-yahoo-lifestyles.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk was ik al om sinds ik voor het eerst van mijn leven een Subway restaurant bezocht in 2003... Lekker!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook!! Het was volgens mij in duitsland op vakantie. Jammerlijk zit het nog niet in die plaatsen waar ik veel kom. Ik zag wel dat ze ook op het rokin zijn in Amsterdam. Maar Wok en Go zit daar ook de buurt.
Die Italiaanse variant op centraal station vind ik maar niets, veel te flauwe hap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat Subway groter is staat in het gelinkte artikel inderdaad, maar waar staat dat ze aanmerkelijk gezonder eten leveren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk maar eens bij de voedingswaarden e.d.
Echt wel iets gezonder dan bij de Mc.
Hoewel je bij de Mc uiteraard ook salades kunt bestellen... http://www.subway.nl/nederlands/layouts/voedingswaardenvergelijken/index.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou natuurlijk kun je bij Subway óók vette ongezonde Subs bestellen. Maar het hele menu staat toch meer in het teken van Brood / vleeswaar /kaas en veel groente. En er zijn vele gezonde keuze mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chicken Teriyaki met alle groenten (behalve olijven) en sweet-Onion saus... shit, het water loopt me weer uit de mond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo fijn dat je ook hele lekkere maaltijdsalades kan bestellen (eigenlijk alles wat je op je broodje wilt, maar dan zonder brood). De salades van McDonalds zijn daarbij vergeleken erg saai, veel te koud bewaard (wordt de smaak nog minder van) en de smaak is erg eentonig.

Het beste antwoord

Ja het is een trend. Sinds men zich bewust is van invloeden van voedsel op levensduur is er een trend ontstaan over hoe alles zo gezond mogelijk kan. Hieruit zijn allerlei concepten uitgegroeid tot microtrend van deze megatrend over gezond leven. Dat hoeft echter niet te betekenen dat deze trends ook daadwerkelijk gezond zijn, het is allemaal marketing. Men denkt dat het gezond is omdat Subway dat suggereert te zijn naar aanleiding van de trend. De mens gaat mee in die trend en gaat dus vaker bij Subway snacken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Subway is voor mij ook een fantastische keten. Goede broodjes die je zelf niet snel thuis zult maken, maar wel als je lekker op pad bent.
Jammerlijk kom je ze niet snel tegen en dat vind ik echt een gemis. Ook de wok-hapjes van wok n go mis ik in vele plaatsen.

Van mij een trend die mag doorzetten. Of het een definitieve bevestiging is weet ik niet. Ook mc donalds met zijn wraps is volgens mij net zo een goede maaltijd als die van Subway.
Je hebt eerder de kans dat mc-donalds zal reageren op dit nieuws en zich zal gaan aanpassen om met de trend mee te kunnen gaan.
Alleen maar ten gunste natuurlijk voor de consument.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Subway wil erg gaan uitbreiden en groter worden dan de McDonalds, en ook bijvoorbeeld langs snelwegen en dergelijke gaan zitten.
Gisteren werden (bij Editie.nl geloof ik) de populairste snacks van beide ketens vergeleken, de Big Mac en een broodje met veel vlees (naam niet onthouden).
Qua kcal was er nauwelijks verschil. Dus ook hier geldt: je kunt er ongetwijfeld gezonde keuzes maken, maar het is niet per definitie 'gezond'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar calorieën zijn maar 1 aspect van of iets wel of niet gezond is. Alleen vergelijken op calorieën en niet op essentiële voedingsstoffen, zegt eigenlijk nauwelijks iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel als "men" denkt dat het ene broodje vooral minder vet en kcal bevat dan het andere broodje.