Als je 7 gangen eet, welk bestek heb je dan?

vanavond weer eens wat anders, voor een uitje van manliefs werk gaan we naar http://www.tricoloresinconcert.nl/kaarten/vip-kaarten/
je krijgt daar een 7 gangen menu.
hoeveel bestek heb je dan, en wat moet ik mij voorstellen van 7 gangen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zolang je je dit soort dingen afvraagt, gaat het eigenlijk heel erg goed met je:)

Het beste antwoord

Wat het bestek betreft: meestal ligt er een standaard bestek gedekt en wordt het steeds per gang aangepast.
Neem steeds het buitenste bestek als je meerdere gedekt hebt liggen.
Meestal heb je bij een 7 gangendiner verschillende tussengangen die slechts uit kleine hapjes bestaan zoals bij een amuse het geval is. (ook vaak iets in een glaasje opgediend>spoom)

opm. de crisis is dus nog niet overal toegeslagen in NL?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Spanje wel dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik moest ook even denken. maar zijn grap is sarcastisch bedoeld omdat je zegt overal in nedelrland.

Andere antwoorden (4)

... vork, lepel en ..... surprise! surprise! mes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je een eetgereedschapskist nodig...

7 vorken, 7 messen, 7 lepels misschien en dan nog de kleine besteksels nog...

Maar één ding is dan wel weer handig om te weten, hoe minder gangen hoe meer je opgeschept krijgt en als je 7 gangen te eten krijgt is het bijna zeker dat je met trek naar huis gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok ;-) +1
soeplepel voorafjesvorkenmes vork mes lepel tussendoortjeslepel dessertlepel en dan nog een hand vol met ander gereedschap...

maar ik zou me eerder afvragen wát ik te eten krijg, dan hoe ik het op een charmante manier naar binnen gewerkt krijg...

gebruik het bestek van buiten naar binnen of kijk af bij de gastvrouw/heer...

Toegevoegd op 27-06-2009 11:59:42
amuses, soep, tussengang van zalmcarpaccio of zoiets, visgerecht, coupe (citroenijs in champagne of zo), vleesgerecht, dessert of kaas, koffie

Toegevoegd op 27-06-2009 12:00:17
hoe meer gangen, hoe kleiner de porties...

Toegevoegd op 27-06-2009 12:02:17
en dan uitbuiken tijdens het concert... veel plezier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7 gangen bestaat doorgaans uit een 3 tal kleine voorgerechten, een hoofdgerecht en een 3 tal kleine nagerechten. Dus je zal hier 7 reeksen bestek voor krijgen. Meestal zijn dit 4 messen, 4 vorken en 4 lepels in vier verschillende grotes...

Globaal gezien zal het inhouden dat je gewoon tussen de 2 en 3 uur nodig hebt om alles te laten passeren. En je moet even opletten dat het uiteindelijk geen 5 gangen zijn en dat je gewoon begint en eindigd met koffie. Want zo heb ik ook al eens een 7 gangen menu mee gekregen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee koffie word anders genoemd. de er zitten 2 culinaire verassingen bij ???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat het maar weten hoe het was, want kan je er weinig over vertellen zo...