Hoe slecht is het eten bij McDonalds werkelijk, in vergelijking tot de reputatie die zij op dat gebied hebben?

Er wordt altijd beweerd dat eten bij McDonalds zeer slecht voor je is. Is dit werkelijk zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
41.2K

Het beste antwoord

Ik vind dat zwaar overdreven
Eerlijk is eerlijk, je kunt tot de laatste calorie opzoeken wat je binnenkrijgt.

Dat weet ik niet als ik bij de chinees of pizzeria ga eten!!!

Maar zo zie ik het ook, als een soort "buiten de deur eten" als je het wilt vergelijken met "normaal" koken is het relatief vet en zout.

Dus: elke dag is slecht, maar kant-en-klaar hamburgers uit de supermarkt zijn voor elke dag ook slecht en de meeste van die kant-en-klaar maaltijden zijn geen haar beter.

Als je het voor af en toe doet is er niks meer mis mee dan een pond vlees bij de griek naar binnen stouwen!!!
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Zoals alles wat je overdoet, is ook McDonalds eten slecht voor je. Echter, er zijn aawijzingen dat er in hun eten bovenmatig veel slechte stoffen zitten.

Bekijk voor de grap eens de film Supersize me. Deze film is natuurlijk overdreven (Elke maaltijd elke dag MCD) maar de effecten zijn even overdreven.

http://www.imdb.com/title/tt0390521/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja dan moet je slecht definiëren. Er zit heel veel suiker en vet in. Te
Veel is niet goed voor je.

Maar ja. Te veel water is ook niet goed voor je.

Dus wat is slecht?:p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekijk de film "Super size me" maar eens. Dit gaat over de effecten van fastfood op de gezondheid bij regelmatige inname van dit voedsel. heeft dramatische gevolgen voor de gezondheid.

Incidenteel naar de Mac gaan, als afwisseling op gezonde evenwichtige maaltijden kan echter geen kwaad. Kan juist erg lekker zijn. verandering van spijs doet eten.
13 jaar geleden
Slecht? Mwah.

In de docu Supersize Me gaat iemand een McDonald dieet volgen. Alles wat hij eet is McCa. En de diëtisten die hem volgen schrikken zich kapot! Te veel zout, teveel vet. Als gevolg daarvan krijgt de maker bijna een depressie, naast ernstige lichamelijke aandoeningen (dik worden, aantasting van organen). Maar hoe realistisch is het dat iemand dag in dag uit alle maaltijden bij de Gouden Bogen nuttigt?

Feit is dat nagenoeg alles bij McCa caffeïne en/of suiker bevat. Waarom? Dat werkt verslavend. En geeft je een zeer hoog 'happy gevoel' op zeer korte termijn. Zelfs de kleuren zijn daarop gekozen (rood en geel). Zodat, wanneer je eenmaal bij een McCa hebt gegeten, je reageert op een manier van: 'oh ja, de laatste keer dat ik daar gegeten heb werd ik blij!' op het moment dat je er weer langsloopt. Of rijdt. Onbewust, bijna sublimaal.

En dat vind ik slecht. Immoreel op z'n minst.

Aan de andere kant: met mate, èn met voldoende compensatie, is weinig ècht slecht. Ook niet een burgertje-met-friet bij de McDonalds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die hoeveelheden suiker en caffeine zijn helemaal niet zo hoog dat die zulke effecten kunnen hebben.
Als je een big mac., met grote friet een medium cola en twee frietsaus eet zit je op de 1245 cal.
Dat kan je vergelijken met een goede kerst maaltijd.
Het is niet erg als je de rest van de week maar oplet wat je eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden bevestigen wat ik al vermoedde:
het eten bij McDonalds is net zo slecht als de reputatie die zij op dat gebied hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan welke keuzes je maakt uit het menu. Als je alleen een salade eet, zal het best meevallen (laat die dressing maar weg).
Als je een Big Mac eet met een milkshake krijg je al veel meer vetten en suikers binnen.
Als je af en toe bij de Mac eet, word je echt niet ziek, net zoals je niet dik wordt van af en toe een snoepje of koekje.
Alles met mate en altijd zelf blijven nadenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn, die helemaal naar de Mac gaan, om daar een salade zonder dressing te bestellen. Klinkt altijd als een leuk excuus, dat er ook wel gezonde dingen verkocht worden, maar niemand die het vervolgens bij die gezonde dingen laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ik.
Die hele Supersize Me film is toch een grote grap? Ik ga toch ook niet 1 maand lang alleen maar bij de snackbar, mecixaan of griek eten? Dat is toch ook niet de bedoeling? Fastfood is vet, dus niet heel goed voor je. Maar af en toe kan echt geen kwaad. Je leeft maar 1 keer fus geniet van je eten en als jij zin hebt in de Mac, go for it.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet.
Ga er maar gerust van uit dat het eten deugt. Anders was McDonalds allang weggebonjourd. Reken maar dat de reputatieschade enorm was als er wat mis zou zijn.
De voedingsindustrie staat voortdurend op scherp en de concurrenten is er heel wat aan gelegen om McDonald's zwart te maken - en dat is waar al dit soort informatie vandaan komt.

Maar die komt ook van bezorgde zorgpedagogen over 'de jeugd van tegenwoordig'. Die 'slechte' reputatie bestaat voornamelijk bij het type mensen en professionals dat vroeger Donald Duck lezen 'heel slecht' vond voor het leerproces van kinderen of Popmuziek 'desastreus' voor de muzikale ontwikkeling. Om nog maar te zwijgen van tv kijken, computerspelletjes en Iphones.
Het is ook het type dat McDonalds eten gewoon niet lekker vindt. Duh..

Maar wat kan er nu mis zijn met een steriel stukje runderhamburger, wat salade, een saai broodje en een scheut saus? Wat eet je dan anders bij een BBQ?

Slechte eetpatronen zijn slecht. Dat is natuurlijk duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord die de andere kant van het verhaal belicht. De meningen zijn er duidelijk over verdeeld ;)
Is zo goed of slecht als je zelf wilt.
Neem je salades, zit je goed. Neem je iets kleins, ook prima. Hoe groter/vetter, hoe meer Kcal.
Maar dan nog..... als je het een enkele keer doet, mag dit geen negatief effect hebben. Maar dat geldt eigenlijk voor alles.
Dus wil je een keer genieten, gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
"Neem je salades dan zit je prima" Hoe komt je er bij? Waar haal je het vandaan? een bigmac ongezond? ligt aan de definitie en context? voor sommige mensen zou ik denken van niet? maar kijkend naar calorieen dan zou een AH-maaltijdsalarde ongezonder zijn, maar sinds wanneer zijn calorieen ongezond? De mac lijkt me te steriel om een beetje weerstand op te bouwen, dus zelf een hamburger bakken, met echt vlees, in vette roomboter lijkt me op zn tijd zeker gezonder, het is in ieder geval lekkerder. Maar staat en gaat allemaal bij "wat is gezond". En dat weet niemand.. wil je afvallen? dan kan dat prima bij de macdo, mits je de hoeveel suikers laat staan (skip de frisdrank).