Waarom hebben café's voor 17.00uur vaak een andere menukaart dan na 17.00 uur?

Het zal wel iets met avondeten te maken hebben. Maar waarom laten ze niet aan klanten over wat ze om hoe laat willen eten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een café heeft meestal geen topkeuken met topchef. Het moet dus gemakkelijk en efficiënt gaan. Stel dat een café 20 middaggerechten aankan en 20 avondgerechten, dan wil dat nog niet zeggen dat ze ´s avonds 40 verschillende gerechten tegelijk aankunnen. Dat is wat te veel van het goede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat ze voor die tijd vaak alleen een lunchkaart hebben met zaken die door het bedienend personeel kunnen worden gemaakt en dat vanaf 17.00 uur de kok het van hen overneemt.

Toegevoegd op 23-05-2009 17:10:13
Voor de uitgebreide(re) gerechten en specialiteiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat hier praktische of logistieke redenen voor zijn, maar ik heb zelf geen werkervaring in de horeca.
14 jaar geleden
Als café's al een menukaart hebben, want dat stelt geheel andere eisen aan de horecagelegenheid dan zonder menukaart. Dan wijkt die na 17 uur vaak af, omdat er dan een serieuze kok in de keuken staat. En men zich dan richt op de doelgroep die relatief goedkoop buiten de deur wilt eten. Ook is dit interessant voor de zakelijke gasten die vaak onder het genot van een drankje het e.e.a. willen bepraten. En dan is het toch verleidelijk om hier dan een hapje bij te eten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft vooral te maken met het maken van de gerechten. Een keuken in een café is meestal niet erg groot, of er werken niet genoeg mensen om alle gerechten te kunnen maken. Om er toch voor te zorgen dat de gerechten enigzins op tijd op tafel staan moeten er keuzes worden gemaakt, zodat de menukaart wordt aangepast. Daarbij, als je een paar biefstukken moet bakken heb je meestal geen tijd om ook nog eens omeletten te gaan fabriceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat mensen s'middags anders eten dan s'avonds. S' avonds eet je meestal warm en uitgebreider. s'middags eet je meestal een broodje of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luchkaart en dinerkaart misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden zijn divers; Personeel; het kan zijn dat een hulpje tot 17 uur de vaak simpele lunchgerechten maakt. Meestal heeft de kok de avond er voor alles voorbereid qua ingrediënten. Kosten; Inkoop is beter te plannen, een van de reacties gaf al aan 20 om 20 ipv 40. Opbrengsten; Als je 's avonds de vaak goedkopere (in prijs) gerechten aanbied dan heb je minder inkomen terwijl dat niet nodig is. Zo heb je ook zaken die tijdens de lunch geen pannekoeken serveren echter pas vanaf 16 uur (koffietijd).