Hoe bewaar je een (onbehandelde) pompoen het best en hoe lang blijft hij dan goed?

Het gaat over een bio pompoen, oranje, niet zo groot. (zit in het wekelijkse bio pakket)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
7.4K

Het beste antwoord

Een hele pompoen blijft maandenlang goed, mits hij in een droge omgeving wordt bewaard waar de temperatuur niet lager is dan 6-8 graden bijvoorbeeld in de huiskamer (tevens decoratief)
Op koelere plaatsen zal de pompoen vlug beginnen met rotten. Als je een pompoen koopt, neem dan ook best rijpe vruchten met een harde schil en kijk ook dat de pompoen geen grote schrammen heeft, anders gaat het geheel ook sneller bederven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Koel, donker, droog. Dan kan die tot feb, maart wel goed blijven. Zowieoso vele weken, als niet vele maanden (Bij ons zijn de laatste pompoenen in April ten onder gegaan, in de kelder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M'n vorige pompoen: gewoon op de fruitschaal (in mijn vrij koele kamer, max. 18 graden), duurde het geloof ik 7 maanden voor het echt dringend tijd werd 'm in de soep te verwerken.
Dus je kunt 'm best lang bewaren, mits niet te warm en niet vochtig.