Hoe kan ik het beste mijn bord opmaken als ik een vispakketje wil serveren met daarbij roerbakgroenten en gekruide aardappeltjes?

Het is voor 8 personen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schei uit ik zit in een ver land en doe een moord voor die maaltijd van jou! Maakt niet uit waar je de aardappeltjes legt.

Antwoorden (4)

Je zou in het midden van het bord een kleine ronde vorm (boven en onder open) kunnen doen waar je de roerbakgroenten in doet. Als je de vorm weg haalt krijg je een keurig rondje roerbakgroenten.
Vervolgens kan je de vispakketjes erop leggen en de gebruide aardappeltjes er in een rondje omheen draperen.

Misschien is het mooi om eerst met een sausje mooie lijnen op het bord te tekenen. Je kan zo'n saus zelf maken, maar bij Albert Heijn zijn ze ook te kopen in kleine knijpflesjes.

Ik hou zelf altijd van groenten en doe de rest in bakjes. Dan kan je de bordjes wat kleiner opmaken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nb. ik ga er dan vanuit dat je de vispaketjes uit het folie haalt. ALs je dat niet wilt zou je het folie wat kunnen uitslaan en de groente en aardappelen aan het vispaketje kunnen toevoegen, een beetje zoals bijgaande foto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardappeltjes in het midden, vis aan de linkerkant en groenten aan de rechterkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
K, vind aluminiumfolie (standaard product voor pakketjes) nooit zo mooi op tafel. Maak het zelf open en doe het dan in kleine schaaltjes, misschien met een dekseltje.

Wat wel heel feestelijk is is om de pakketjes te maken met bananenbladeren (diepvries bij de toko) Werkt makkelijk en is heel mooi. Wel een beetje afhankelijk van het recept. Ze geven een beetje smaak af en dat werkt het beste met lichte, zomerse recepten.

Omdat je aan pakketjes altijd wat moet klussen aan tafel is het het handigst om in dit geval groeten en aardappels apart erbij te serveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het vispakketje rechts van het bord leggen. De folie opengevouwen en de groentje er overheen gedrapeerd.
Links ervan zou ik de aardappeltjes leggen met twee halve plakjes limoen er naast.