hoe maak je loepias

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik wil niet veel zeggen hoor en ook niet zeurderig doen, maar wat zijn loepias...?

Antwoorden (3)

Lekker! Er staan best veel recepten op smulweb. Krijg al honger als ik de recepten lees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit eigen ervaring weet ik dat loempia vellen maken,een heel gedoe is.die kun je kant en klaar kopen bij een toko.
om de vulling te maken is een bamipakket een makkelijke
toepassing.die doe je even roerbakken,daardoor gaat het slinken.toevoegen,fijn gesneden kip filet,ham,omelet.
knoflook laos (theelepel).zout.een papje maken van maizena en water.de vulling over het midden verspreiden,2 cm van de rand.met een kwastje het vel rondom insmeren.links en rechts invouwen.de bovenkant over de vulling heen en verder oprollen.de naad onder houden. de vulling moet koud worden verwerkt,en misschien nog fijn gesneden worden.de loempia,s een paar uur in de koelkast laten rusten.bakken in zonnebloem olie op 180 graden.neem daarvoor de tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelf maak ik regelmatig mini loempia's .koop ook de deegvellen in de toko.Kook wat kippenbouten en doe daar het vlees van verwijderen en raffel het uit elkaar.rasp ook wat winter wortel en snij wat witte kool fijn.wat zonnebloem olie in de pan en daarboven een kipbouillon blokje verkruimelen en daarna de kip wortel en kool roerbakken.afkoelen en vouwen maar.