Dit jaar komt de hele familie eten met de kerst. Wie heeft er goede recepten met ingredientenlijst en bereidingswijze?

We zijn met 8 volwassenen en 4 kinderen {6 t/m 10 jaar}

Het diner moet bestaan uit meerdere gangen.

Wie heeft er lekkere {makkelijke} recepten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1K
bamibal
13 jaar geleden
De recepten in de allerhande (www.allerhande.nl) zijn niet te moeilijk en er is veel keus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ik zal eens wat bedenken voor je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja lekker marion italiaans eten

Het beste antwoord

Mijn vriendin had hetzelfde probleem. Ze hebben nu besloten tot
* miniglaasjes soep
(Gazpacho van 1/2 groene paprika, 2 zoete trostomaatjes, 4 verse blaadjes basilicum, 4 zwarte olijfjes uit pot => alles in de blender en uitschenken. Geroosterde pijnboomtpitjes erover strooien. Voor 2 personen, dit recept!)
Voor iedere persoon 1
* aardappeltoefje
(zeer zachte puree maken van gekookte aardappelen, boter, melk en evt. peterselie. Na het stampen door de zeef duwen voor max. effect. Met de slagroomspuit toefjes op een ingevet bakblik spuiten en in de oven op 200 graden tot ze mooi bruin zijn)
* 1/2 rolletje spercieboontjes in katenspek
(boontjes koken, voorzichtig plakje spek er rond en dan ook voorzichtig bakken in de pan)
* minigehaktballetje
(500 gr. gemengd gehakt, 1 ei, 2 beschuiten, 1 ui fijngesnipperd, curry. Alles behalve beschuiten goed mengen, balletjes draaien en door de verkruimelde beschuiten rollen. 10 minuten in de pan bakken)

En daarna gaan ze pas echt eten: dan maken ze pak 'm beet 10 verschillende nagerechten en mag iedereen zelf kiezen hoe en wat. Hun kinderen kunnen nu al niet wachten, en iedereen heeft toch een volledige maaltijd binnen!

De volgende recepten heeft zij gekozen:
* Eton mess met kersen uit pot ipv aardbeien (bron 1)
* Aardbeien anijskwark met aardbeien uit blik (bron 2)
* Pannenkoekentaart (bron 3)
* Semifreddo met espressosaus, hete chocolademelk voor de kinderen ipv espresso (bron 4)
* Appelcrumble
* Worteltjestaart: http://www.smulweb.nl/1352779/koken/recept/Worteltaart
* Kaasplankje met Port Salut, Kernhemmer, gevulde Brie, overjarige kaas, Roquefort. Honing, jam en mosterd in schaaltjes erbij, net als nootjes en reepjes peperkoek.

De andere recepten weet ik niet meer, maar je hebt het idee vast begrepen. De meeste toetjes kun/moet je ruim van tevoren maken, daarom heb je de dag zelf ook nog tijd voor je gasten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

8 volwassenen en 4 kinderen is best een hele partij. Het is opzich wel handig al je voor je kinderen een aparte tafel hebt met eigen eten )friet 'appelmoes, vissticks, zelf pizza bouwen iets wat ze gewoon lekker vinden. En een wii,film, monopolie

Voor de volwassen is Chinees fondue een heel leuk avondvullend alternatief, en het ziet er fantastisch uit )en gezellig!!!!', terwijl het niet eens zo moeilijk is om te maken. ik ga dan wel uit van vis en-of vlees eters. vega´s is moeilijk. Het lijkt op het bourgondisch fondue, alleen gebruike je ipv olie, bouillon met een oosters tintje. Lekker is ± wit vlees zoals kalkoen, kip, kleine gehaktballetjes, gamba+s vis en verschillende bakjes met dip. )soja, oestersous, knoflook ens ens'. Lekker is dat de bouillon steeds makkelijker wordt.
ook wat groenten als champignons, paprika, broccoli enz. Iedereen is lekker in de weer met zn prikkertje, echt leuk.
I had ooit een heerlijk recept van conimex, daar is vast nog wel aan te komen. mocht je t niet vinden, stuur ik je wel wat.
oja, als nagerecht drink je de inmiddels heel krachtige bouillon als nagerecht.
Het is wel een beetje een retro gebeuren, maar wel heel leuk en gezellig!!