hoe kan ik het beste bakken in een gasoven

ik heb altijd een hetelucht oven gehad maar nu niet meer steeds als ik wat bak bakt de onderkant aan terwijl ik wel de goede temp. heb er staan bij mij gewoon graden op en niet stand 1 enz.
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

De graden op de draaiknop wijken vaak sterk af van de werkelijke temperatuur. Als mijn oven 210 graden aangeeft is het soms nog maar 150.

Je kunt de juiste temperatuur het beste meten met een goede oven thermometer, tussen 10-15 heb je al een goeie. Ook kan het zijn dat je de gerechten hoger moet zetten, zodat ze verder van de gasvlammen af komt te staan.

Ook kun je een metalen plaat onder de gerecht gebruiken waardoor de directe hitte minder wordt.
paulus811