Kookroom is een goede basis voor warme sauzen, soepen en hartige taart. Het is eenvoudig in gebruik en er is géén risico op schiften omdat er bindmiddelen inzitten.
Hoe maak je hiermee nu een lekkere saus over pasta of vlees? Zodra je de ingr. (vlees, groenten, vis, kip) hebt
aangebakken, voeg je de kookroom toe en laat alles even pruttelen. De saus wordt u vanzelf dikker. Nog wat kruiden met zout, peper en evtl. andere kruiden en de saus is klaar. Zelfs als je we eens zelf brood bakt is een scheutje kookroom ook lekker erdoor.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor allerlei recepten en dan meestal in de saus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan allerlei gerechten rijker van smaak maken door het gebruik van kookroom.
denk aan sauzen, pastasauzen, hartige taarten, een scheutje door de groente, en ga zo maar door.
13 jaar geleden
Die weet ik, om te koken. Bijvoorbeeld in sausen of schotels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of als vervanger voor slagroom ( in bepaalde gevallen )
zodat het minder vet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk om mee te koken. Ik gebruik dat soort fantasieproducten nooit omdat ik er het nut niet van inzie. Meestal is de smaak ook nog eens stukken minder dan die van het pure product. Als ik in een saus of champignons voor over de biefstuk of een varkenshaasje room nodig heb voldoet gewone room altijd prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld Spaghetti carbonara, voor de saus er door heen..K-D