Als je 2 of 3 varkenshaasjes in de oven bakt, hoe moet je dan de tijd berekenen? is dat dan 3 X 15 minuten, of 1X 15 minuten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Het beste antwoord

gewoon 1 keer 15 minuten.
zorg dat je hem overal even dik hebt, zodat ie overal even mooi rose wordt.
dit kan je doen door het dunne gedeelte terug te klappen en vast te zetten met een prikkertje.
eet smakelijk, mmmjammie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

1 x 15 minuten , en op het oog even afbraden ( dus miss ietsje langer of korter )

als je 20 eiren kookt is het ook niet 20 x 10 minuten xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is wel een regel voor vlees die zegt xminuten per y gram gewicht. Die geldt voor vlees dat aan één stuk zit. Een kalkoen van 1 kilo gaart sneller dan een kalkoen van 2 kilo. Dus daar zegt men vaak "een half uur per kilo gewicht". Ook dat moet je een beetje op gevoel doen. In jouw geval liggen er drie varkenshaasjes los in de oven. Dus 1x15 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet in de oven bakken. Met een beetje boter, 2 minuten aan iedere kant. Daarna op een verwarmd bord leggen en 32 minuten laten rusten. Inmiddels wat fijngesneden uitjes en Champions in de pan gooien en omroeren. (i.p.v. jus voor de aardappelen en/of groente).
Zo blijft je varkenshaasje zacht en zalig.

Toegevoegd na 21 uur:
Geen 32, maar 2 minuten laten rusten