als je kweeperen kookt, worden ze dan rood?

ik heb kweeperen gekookt in de snelkookpan, omdat ze nogal hard waren, heb ik ze wel een 40 minuten op laten staan.ik vraag me af komt dat door het lange koken of is dat altijd zo dat ze rood kleuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

Kweeperen moeten altijd lang gekookt worden. Door het koken worden ze inderdaad rood.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

heb je kweeperen gekookt of stoofperen. Die laatste worden vanzelf rood hoewel het helpt om een rode kleurstof (bessensap, port) toe te voegen. Kweeperen daarentegen zijn verwant aan maar geen echte peren. Ze worden niet rood bij het koken. Vergelijk gewone peren. Kan je ook koken, ook lekker maar rood worden ze niet. Kweeperen zijn in vergelijking tot stoofperen ronder, onregelmatiger van vorm en meestal wat gelig. Stoofperen hebben meestal een echte peervorm en een matte (stoffige) buitenkant.